דו"ח פניות הציבור של המועצה לשידורי כבלים ולוויין מלמד כי בשנת 2011, חלה עלייה של 15% במספר תלונות הציבור למועצה לעומת שנת 2010. העלייה התלולה במספר התלונות נובעת מריבוי תלונות בנושאי כספים המהוות כ- 35% מכלל התלונות. דווקא בנושאי תוכן ושידורי ספורט חלה ירידה במספר התלונות
מאת אורה עריף כץ
מספר תלונות הציבור שהתקבלו במועצה הגיע ל- 4,736. הדו"ח שריכזה מרב שטרוסברג אלקבץ, הממונה על פניות הציבור במועצת הכבלים והלוויין מלמד כי לאחר שקלול הנתונים על פי מספר המנויים של כל חברה, הגיעו מרבית התלונות נגד חברת הכבלים הוט: להוט יש 890,000 מנויים.
מספר התלונות נגד החברה הגיע ל- 2,903. לחברת יס יש 585,000 מנויים, ונגדה הגיעו למועצה 792 תלונות.
כ- 79% מהפונים למועצה זכו להחזרים כספיים מהחברות לאחר שהתלוננו.
יו"ר המועצה ניצן חן אמר כי הירידה של עשרות אחוזים שחלה בתלונות בנושאי תוכן ובעיקר בתחום של שידורי הספורט, היא פרי האכיפה שנקטה המועצה נגד פעולות פוגעניות של החברות, דוגמת נקיטת צעדים חד צדדיים שביצעו בעבר, כמו סגירת ערוץ הולמרק, למשל. לדבריו, המועצה תלמד את הדו"ח ותדאג להגברת האכיפה גם במהלך השנה הקרובה.