Skip to content

טאנטאווי מזהיר את ישראל: נשבור את הרגליים למי שיתקרב לגבולנו

למרות הניסיונות להציג את סכסוך הגז בין ישראל למצרים כסכסוך עסקי בלבד, בשני הצדדים מוטרדים מההשלכות הפוליטיות . במצרים כועסים על התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי לפיהן מצרים מסוכנת לישראל יותר מאיראן. בישראל מודאגים מתגובתו הלוחמנית של ראש המועצה הצבאית השלטת במצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הניסיונות להציג את סכסוך הגז בין ישראל למצרים כסכסוך עסקי בלבד, בשני הצדדים מוטרדים מההשלכות הפוליטיות. במצרים כועסים על התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי ,לפיהן מצרים מסוכנת לישראל יותר מאיראן. בישראל מודאגים מתגובתו הלוחמנית של ראש המועצה הצבאית השלטת במצרים

מאת נורית קרטן

ראש המועצה הצבאית השלטת במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין  טאנטאווי הזהיר אתמול (ב'), שמצרים אינה תוקפת את שכנותיה, אך אם מישהו יתקרב לגבולה, מצרים תשבור את רגליו. הדברים, שנאמרו בפני חיילים אתמול בתמרון צבאי בסיני, היו תגובה לאמירות שיוחסו לשר החוץ הישראלי, לפיהן יש לתגבר את כוחות הצבא הישראלי לאורך הגבול עם מצרים, מאחר שמצרים מהווה סכנה גדולה יותר לישראל מאשר איראן.

ישבור את הרגליים למי שיתקרב. טאנטאווי (צילום: ויקימדיה)
ישבור את הרגליים למי שיתקרב. טאנטאווי (צילום: ויקימדיה)

בעקבות ההודעה על הפסקת אספקת הגז לישראל זומן אתמול שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, לשיחה ולהבהרות אצל סגן שר החוץ הישראלי, דני איילון. רידא הבטיח לסגן השר שמדובר במחלוקת עסקית ותו לאו. איילון הבהיר לשגריר המצרי על חשיבות שמירת היציבות באזור והביע תקווה לפתרון מהיר בין שתי מדינות ידידות.

במהלך יום אתמול, בעוד שני הצדדים מנסים להפחית את תוצאות המהלך המצרי, התפרסמו דברים שאמר שר החוץ הישראלי בחוגים סגורים. ליברמן אמר לבני שיחו, שמצרים היא הבעיה הגדולה יותר לישראל, ולא איראן ולכן יש לתגבר את כוחות צה"ל לאורך הגבול המצרי ולהקים מחדש את הכוח שפורק לאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים. לפי הפרסום בעיתון "מעריב", אף שלח ליברמן מסמך בנושא לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

שר החוץ המצרי, מוחמד עמרו, הורה לשגרירו בישראל, יאסר רידא, לדרוש הסברים על התבטאויות אלו, במידה שאכן נאמרו. בינתיים כבר הגיב עליהם מנהיגה של מצרים, הגנרל טאנטאווי. במילים לוחמניות, בפני אלפי חיילי צבא המצרי. טאנטאווי כאמור, הבהיר לחייליו שמצרים אינה תוקפת את שכנותיה אבל תשבור את הרגליים למי שיתקרב לגבולה. הוא הורה להם להיות ערים לשינויים מסביב, אך הבהיר שהצבא אינו מתערב בפוליטיקה ולא משרת פוליטיקאים. הצבא שייך לעם, אמר.

במצרים היו תגובות נוספות לדברי ליברמן, אחת מהן דיברה על ניסיונותיה של ישראל לפגוע בענף התיירות המצרי בסיני. היא עושה זאת, לטענתם, על ידי פרסום הודעות תכופות על כך שמצרים אינה שולטת בנעשה בסיני, על כך שסיני מסוכנת לתיירים ועל אזהרות חמורות לישראלים הנקראים לצאת מיד מסיני.

 

 

1 Comment

  1. ישער
    25 באפריל 2012 @ 11:07

    שמעתי בערוץ הראשון את פרופסור עמנואל גרוס , ולטענתו כוונת טאנטאווי היא
    לבדואים בסיני.דהיינו שלא יעזו לפעול כנגד ישראל.
    לעומתו אהוד יערי הסביר שהכוונה היא נגד ישראל.
    משונה , אבל יש לי הרושם שאנשים מתרגמים את דעתם הפוליטית לאותן עובדות.
    נדמה לי שגרוס, הפעם טועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן