Skip to content

כנס פיוס למועצה המחוקקת הפלסטינית, בפברואר

המועצה המחוקקת הפלסטינית מחדשת את פעילותה ארבע שנים וחצי לאחר שפעילותה הופסקה. יו"ר המועצה, עזיז דוויק: "המועצה תעסוק באיחוד העם".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצה המחוקקת הפלסטינית מחדשת את פעילותה, ארבע שנים וחצי לאחר שהופסקה. זהו צעד נוסף בדרך לאיחוד הפלגים ברשות. המועצה מתכוונת לשנות שיטת הבחירות. 

מאת עידו וולקן

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית, עזיז דוויק (Panet)
יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית, עזיז דוויק (צילום: אתר פאנט)

המועצה המחוקקת הפלסטינית צפויה להתכנס בפברואר הקרוב, לראשונה מזה ארבע שנים וחצי. כך הודיע יו"ר המועצה עזיז דוויק. המועצה הפסיקה את פעילותה בקיץ 2007, בעקבות השתלטות חמאס על הרצועה.

דוויק אמר כי הפיוס הפנים פלסטיני "נכנס לשלביו הראשוניים, לאחר שתמו ההכנות בעקבות פגישת יו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו מאזן) ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל". הוא הודיע כי במידה ואכן תתכנס, תעסוק המועצה המחוקקת באיחוד העם הפלסטיני ועידוד הפיוס הפנימי. המושב יימשך עשרה ימים בלבד.

חזרתה של המועצה המחוקקת לפעילות, מותנית בהצלחת הדיונים בנושא זה בין דוויק ועזאם אל-אחמד, ראש סיעת פת"ח במועצה המחוקקת וחבר הוועד המרכזי של התנועה. אל-אחמד הודיע כי הסיעות במועצה המחוקקת פועלות יחד לקביעת תאריך לחידוש פעילות המועצה. הוא הוסיף כי המועצה עתידה לשנות את הליך הבחירות הפלסטיני, המתבסס כיום ברובו על שיטת בחירות יחסית, בעקבות שינוי שהכניס מחמוד עבאס לחוק הבחירות הפלסטיני בשנת 2007. השינוי נעשה כדי לחזק את כוחו של הפת"ח בבחירות. כעת נראה כי הליך הבחירות יוגדר מחדש, כך שלא בהכרח יעניק עדיפות לפתח בבחירות הקרבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן