Skip to content

צל"ש ללוחם משה נפתלי שנהרג באירוע הדמים בכביש 12

הצל"ש יימסר למשפחתו של הלוחם במועד קרוב. זהו הצל"ש השני שמוענק בעקבות האירוע - הראשון הוענק לחובשת הצבאית שטיפלה בפצועים ונפצעה קשה בעצמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצל"ש יימסר למשפחתו של הלוחם במועד קרוב. זהו הצל"ש השני שמוענק בעקבות האירוע – הראשון הוענק לחובשת הצבאית שטיפלה בפצועים ונפצעה קשה בעצמה

מאת אליק מאור

סמ"ר משה נפתלי (צילום דובר צה"ל)
מנע החרפת האירוע. סמ"ר משה נפתלי (צילום דובר צה"ל)

רא"ל בני גנץ אישר אתמול, בערב חג העצמאות, להעניק צל"ש מטעם אלף פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, לסמ"ר משה נפתלי (22) ז"ל, תושב עופרה, שנהרג בפיגוע הטרור על גבול מצרים, בעין נטפים, בחודש אוגוסט 2011. מדובר באירוע הטרור בו התקיפו מחבלים אוטובוס של אגד, קו 392, שנסע מבאר שבע לאילת בכביש 12 העובר בסמיכות לגבול עם מצרים.

בהתקפת טרור זו נהרגו שישה אזרחים ולוחם ימ"מ. אלמנתו של לוחם הימ"מ, רנ"ד פסקל אברהמי, התגייסה למשטרת ישראל ביום שני השבוע, על מנת להמשיך בדרכו. אברהמי נהרג בפיגוע בעת שהוא ואנשיו ביצעו סריקות לאיתור מחבלים. צלף שהתמקם בסמיכות לעמדה המצרית שעל הגבול ירה בלוחם הימ"מ והרגו.

סדרת הפיגועים בכביש 12 אירעה ב-18 באוגוסט שחלף, כ-12 ק"מ מצפון לאילת. מחבלים מצריים פתחו באש, לרבות שיגור טיל נ"ט, לעבר אוטובוס אגד ומכוניות של אזרחים שנעו על הכביש. בנוסף להרוגים, נפצעו ארבעים איש. במהלך המרדף נהרגו שבעה מחבלים וחמישה חיילים מצריים.

מתחקיר האירוע עלה, כי בבוקרו של הפיגוע הגיעה לידי השב"כ התראה מצד שירותי הביון הירדניים על פיגוע צפוי, וזו הועברה לידי צה"ל. בעקבות כך, תוגבר אזור גבול מצרים בגדוד הסיור של גולני ובכוחות ימ"מ ממשטרת ישראל. היות שהנחת העבודה הצה"לית גרסה שהפיגוע יתרחש בשעות הלילה, לא תוגברו סיורי היום.

שרידי האוטובוס (צילום: ויקימדיה)
שרידי אוטובוס אגד שהותקף (צילום: ויקימדיה)

האלוף טל רוסו, שהמליץ על מתן האות ללוחם משה נפתלי, כתב שהלוחם בהיותו ראש לבנת (צוות), התערבות, הבין את המתרחש, חתר למגע, שיבש ומנע את החרפת המצב ואת פעולות האויב, תוך כדי גילוי אומץ לב וגבורה. רוסו הדגיש, כי למרות שתוצאות האירוע היו טרגיות, (החייל נהרג כתוצאה מירי דו-צדדי – אש כווחותנו א.מ.) מעשיו מנעו את החרפת האירוע ומנעו תוצאות חמורות יותר. בפעולות אלו, החליטו בצה"ל, מהווה  נפתלי דמות לחיקוי לדורות המפקדים בעתיד.

בימים הקרובים יימסרו האות והתעודה לידי משפחת נפתלי, אך טרם נקבע מועד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן