Skip to content

ליל הבקת"בים על בתי מהגרי עבודה בת"א, מסתמן כפיגוע גזעני

בתל אביב, אלמונים יידו הלילה בקבוקי תבערה לעבר דירות שמתגוררים בהן מבקשי מקלט מאריתריאה. חלקם התנפצו וגרמו לשריפות. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש. המשטרה חוקרת חשד לפיגוע גזעני, בידי צעירים הקשורים ל"איחוד הלאומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתל אביב, אלמונים יידו הלילה בקבוקי תבערה לעבר דירות שמתגוררים בהן מבקשי מקלט מאריתריאה. חלקם התנפצו וגרמו לשריפות. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש. המשטרה חוקרת חשד לפיגוע גזעני, בידי צעירים הקשורים ל"איחוד הלאומי" 

מאת שרון לבנה

אלמונים ידו הלילה, בין חמישי לשישי, בקבוקי תבערה לעבר דירות בשכונת שפירא בתל אביב, בהן מתגוררים מבקשי מקלט מאריתריאה. בנס לא היו נפגעים בנפש ונגרם נזק קטן בלבד. משטרת מחוז תל אביב חוקרת ובודקת את כל הכיוונים האפשריים. בשעות הצהריים הובילה החקירה לצעירים הקשורים לכאורה לח"כ מיכאל בן-ארי, שהגיעו לפעול שפ במה שהם מכנים "משמר השכונות". עדיין לא נעצרו חשודים.

גן ילדים. תוצאות בקבוק תבערה (צילום: אקטיבסטילס)
גן ילדים. תוצאות בקבוק תבערה (צילום: אקטיבסטילס)

קצת אחרי השעה אחת בלילה הושלכו בקבוקי התבערה לעבר דירות המהגרים והחרידו אותם. ד', צעיר ישראלי המתגורר בשכונה היה בין אלו שנזעקו לסייע להם באישון לילה. "באחת וחצי בלילה העירו אותי ואמרו שיש שריפה בבית הסמוך. יצאתי וראיתי שכנים שלי, מבקשי מקלט מאריתריאה, מנסים לכבות את הספה שבחצר דירת החדר שלהם, שבערה. התברר שזרקו בקבוקי תבערה. ראיתי גם בקבוקים שלא נדלקו בקבוקי בירה או משהו דומה, עם סמרטוט ודלק. מהר מאוד הגיעו אנשי משטרה, יס"מ. השוטרים קיבלו קריאה על אירוע נוסף בשכונה והלכתי אחריהם.

"הגענו למסילת ישרים ששם זרקו בקבוקי תבערה בשתי דירות קרקע צמודות. באחת, פתחו חלון וזרקו לתוך החדר ובעוד אחת זרקו, הבקבוק נתקע בסורגים והחלון נשרף. אחר כך הם קיבלו עוד קריאה, לרחוב רלב"ג, לגן ילדים של מהגרים. כשהגענו היתה שריפה בחצר של הגן. בסך הכול זרקו בקבוקי תבערה בחמישה מקומות, בין אחת וחצי לשתיים וחצי בלילה. לא ראיתי שהמשטרה הצליחה לעצור חשודים".

לא רק בגן. יעד להצתות (צילום: אקטיבסטילס)
לא רק בגן. יעד להצתות (צילום: אקטיבסטילס)

"שכונת שפירא מאוד שקטה – זה לא כמו בנווה שאנן, ששם יש סמים וזנות. ברור שההתקפות היו נגד מבקשי מקלט מאפריקה – זה בוצע על ידי משהו שתיכנן היטב: במתחם הדירות שלי יש גם ישראלים שגרים, והבקבוקים נזרקו רק על דירות של מבקשי מקלט. גם הגן אינו גן מוכר – מישהו בירר איפה יש אפריקאים ותכנן לפגוע בהם. מי שעשו את זה תכננו לפגוע ממש ולא רק להפחיד –  פתחו את החלון והכניסו את הבקבוק לתוך הדירה – זה היה יכול להיות על ילד שישן שם, במזל אף אחד לא נפגע.

"מבקשי המקלט בשכונה מאוד מפחדים. מישראלים שמעתי לצערי גם תגובות כמו 'לא צריך להרוג אותם, אבל אם הם יוצאים מהבית צריך לשרוף להם את הבית, שילכו מפה' ".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי מדובר בשלושה ניסיונות הצתה וכי כל שנשרף למעשה היא המגלשה בגן. המשטרה חוקרת בכל הכיוונים. כאמור, בשעות הצהריים כבר הסתמן כיוון חקירה לפיו מדובר בפיגוע על רקע גזעני שבוצע בידי צעירים השייכים ל"משמר השכונות" הקשור למפלגת הימין, "האיחוד הלאומי" , לברוך מרזל ואיתמר בן גביר. גורם בקבוצה מסר לכתב "מגפון" כי "מדובר בהבלים ובניסיונות להדביק תדמית קיצונית לאנשים שמסייעים לשכונה".

פעילי זכויות אדם ותושבים מן השורה, התארגנו במהרה למחות. הפגנת מחאה מתקיימת מהשעה אחת בגין הפיגוע ברחוב מסילת ישרים בשכונה.

*בהכנת הכתבה השתתפו אליק מאור וניצן קידר

1 Comment

  1. יוסי יניב
    27 באפריל 2012 @ 20:25

    וכל זה שבוע אחרי יום השואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן