Skip to content

מאהל הפריירים יעבור לנהריה, המאבק לשירות שווה נמשך

עידן מילר, ממובילי המאבק לשירות שווה בצה"ל, מזהיר שהמילואימניקים לא ישתפו פעולה עם ספינים פוליטיים והמאבק יהיה עיקש וחסר פשרות. בעקבות פניות אישי ציבור מהמגזר הערבי, מוצע להעתיק את השירות הלאומי ממשרד הביטחון למשרד אחר - משרד החינוך, למשל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עידן מילר, ממובילי המאבק לשירות שווה בצה"ל, מזהיר שהמילואימניקים לא ישתפו פעולה עם ספינים פוליטיים והמאבק יהיה עיקש וחסר פשרות. בעקבות פניות אישי ציבור מהמגזר הערבי, מוצע להעתיק את השירות הלאומי ממשרד הביטחון למשרד אחר – משרד החינוך, למשל

מאת אליק מאור

עידן מילר
עידן מילר בהשקת המאהל (צילום: אליק מאור)

לאחר המפגש עם ראש הממשלה, הוחלט במאהל הפריירים לעבור לצפון הארץ, לנהריה, ולהמשיך להחתים את אזרחי ישראל על העצומה למען שירות שווה. המאהל יוקם בנהריה ביום ג' וישהה שם עד יום שישי השבוע. ביום שלישי בערב ייערך בנהריה טקס השקה למאהל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם מובילי מאבק "מחאת הפריירים" בלשכתו שבירושלים. בפגישה שזומנה על ידי נתניהו דנו בתביעת אנשי המאבק לחוקק חוק שירות שווה לכולם, בהמשך לביטולו הסופי של חוק טל. נתניהו הצהיר בפגישה: "חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו" ובכך פתח את מערכת הבחירות.

עידן מילר, ממובילי המאבק, מסר למגפון, כי "נתניהו כנראה מבין שחוק טל נפח את נשמתו וחוק שירות שווה לכולם, מחויב המציאות". יחד עם זאת, מדגיש מילר: "לא ניתן לראש הממשלה להוליך אותנו באף ואם יהיה ניסיון להכניס אותנו לספינים פוליטיים או לסובב אותנו, ראש הממשלה יתקל במאבק עיקש וחסר פשרות".

מילר הוסיף: "נתניהו נתן לנו הבטחה מפורשת, שעוד במושב הקיץ הנוכחי הוא יוביל את החוק לשירות שווה לכולם. הוא הבטיח שהחוק יהיה למעשה שילוב בין שתי ההצעות. זו שלנו, וזו של ישראל ביתנו. אנחנו מצפים כעת מנתניהו לעמוד בהתחייבות זו, כמו גם של כול חברי הכנסת, אישי הציבור ונכבדים אחרים שחתמו עד עתה על העצומה של מאהל הפראיירים".

בקרב אנשי המחאה, שממנפים את מאהל הפריירים כחלק מהמחאה החברתית, יש הסבורים כי נתניהו כנראה מוביל, באמצעות החוק לשירות שווה שיוצע על ידו, לפירוק הקואליציה. כך או אחרת, מובילי המחאה לא מתכוונים להרפות.

עוד נודע, כי בעקבות פניות אישי ציבור מהמגזר הערבי, מציעים מובילי המחאה להעתיק את השירות הלאומי מתחת כנפי משרד הביטחון למשרד אחר – משרד החינוך, למשל. ההסבר לכך הוא, שבציבור הערבי יש רצון להתנדב לשירות לאומי כזה, אבל לא תחת כנפי משרד הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן