Skip to content

QR Code – עוד סוג של ברקוד, שצובר פופולריות במהירות

כולם מכירים את הברקוד (BarCode) כשמו כן הוא, סדרת פסים בעובי משתנה, בצבע שחור לבן המופיעה על כל המוצרים. סדרת פסים זו מייצגת מידע, כך למשל, את המספר הקטלוגי של המוצר אשר ניתן לסרוק אותו בקופה הרושמת וכך לחסוך זמן הקלדה וטעויות הקשה של הקופאית. מאת: איל תמוז   בעת האחרונה אנו רואים סוג חדש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כולם מכירים את הברקוד (BarCode) כשמו כן הוא, סדרת פסים בעובי משתנה, בצבע שחור לבן המופיעה על כל המוצרים. סדרת פסים זו מייצגת מידע, כך למשל, את המספר הקטלוגי של המוצר אשר ניתן לסרוק אותו בקופה הרושמת וכך לחסוך זמן הקלדה וטעויות הקשה של הקופאית.

מאת: איל תמוז

 

הקוד של כתובת האתר של מגפון

בעת האחרונה אנו רואים סוג חדש של קוד. ה-(QR CODE (Quick Respond שהוא קומבינציה של ריבועים (פיקסלים יותר נכון) בגדלים שונים בצבעי שחור לבן, קוד זה מופיע לרוב במודעות פרסומת אך ניתן לפגוש אותו במקומות רבים ומגוונים. בניגוד לברקוד אשר כאמור מכיל מספר קטלוגי ה-QR CODE יכול להכיל כתובת של אתר באינטרנט או מספר טלפון או אפילו הודעת סמס. כדי לקרוא אותו אין צורך בקופאית שבסופרמרקט, בכל טלפון סלולארי ניתן להתקין אפליקציה חינמית אשר יודעת לסרוק את התוכן המיוצג בקוד.

אוקיי, סרקנו, למה זה טוב? מה עושים עם זה? אפליקציית הסריקה שבטלפון יודעת לזהות את התוכן שנסרק, במידה וזוהי כתובת של אתר אינטרנט באופן אוטומטי יוצג לפנינו אתר האינטרנט הזה, לדוגמא QR CODE המוצג בפרסום חוצות של חברת אופנה כאשר נסרוק אותו יציג לפנינו את אתר האינטרנט של החברה את הקטלוג או מידע ספציפי אחר מתוך האתר. בקיצור תשלח אותנו לכל כתובת על האינטרנט שהקוד מייצג, בין עם זה דף באתר או סרט על יוטיוב או כל דבר אחר.

במידה והתוכן שנסרק הוא מספר טלפון באופן אוטומטי יופעל החייגן ובלחיצה אחת נוכל לחייג למספר או לשמור אותו באנשי הקשר ובמידה והקוד מכיל הודעת סמס תופעל באופן אוטומטי אפליקציית הסמס ובלחיצה אחת ניתן יהיה לשלוח את ההודעה.

השימוש ב-QR CODE הולך וצובר תאוצה, ניתן למצוא אותו על כרטיסי ביקור, תחנות אוטובוס, על מוצרים ואפילו על מצבות, כיד הדמיון הטובה. בקלות רבה יכול כל אחד ליצור ברקוד כזה ולהשתמש בו למטרותיו.

לסיום אזהרה, אומנם המטרה מאחוריי קוד היא להביא לנו מידע ולשרת אותנו אך אל תמהרו לסרוק כל קוד שניקרה בדרככם, ודאו שהוא ממקור בברור וידוע, זאת מכיוון שאיננו יודעים מראש לאן תוביל הסריקה. למשל הסריקה עלולה להפעיל אפליקציה שתשלח את הפרטים שלנו למאגר מידע או תמחק לנו את הנתונים האגורים בטלפון, זכרו תמיד כל טכנולוגיה חדשה היא גם פתח לנוכלים אשר ינסו להשתמש בה לצרכיהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן