Skip to content

סדנאות בישול – לילדים

בעקבות הרייטינג הגבוה של תוכנית הריאלטי, 'מאסטר שף ילדים' – מגפון בשיתוף עם אתר חוגל, מביאים את סדנאות הבישול האולטימטיביות לילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הרייטינג הגבוה של תוכנית הריאלטי, 'מאסטר שף ילדים' – מגפון בשיתוף עם אתר חוגל, מביאים את סדנאות הבישול האולטימטיביות לילדים

מאת: מאיה בר

סדנאות בישול הן דרך אינטראקטיבית מהנה לצבור חוויות משותפות, לרכוש מיומנויות בסיסיות ומתקדמות, להביע ולתרגל יצירתיות לצד לימוד הערך התזונתי ורכישת הרגלים טובים לחיים. לא רק מבוגרים יכולים להנות ולהפיק תועלת מהשתתפות בסדנה כזו, גם ילדים, בני נוער ופעוטות נהנים, חווים, יוצרים ולומדים במסגרת סדנאות בישול, במיוחד כאשר הסדנאות מותאמות במיוחד אליהם.

מתוך המגוון הרב הקיים, להלן מספר סדנאות בישול, במיוחד כאלו שמתאימות לילד שלכם ויהוו עבורו חוויה כיפית ולימודית.

שפים צעירים

רשת "קהילה ופנאי בחולון" מעודדות את התושבים לקחת חלק פעיל בחיי הקהילה ומפעילה חוגי שפים צעירים. במסגרת חוגים אלו הילדים לומדים לבשל מגוון מאכלים ומאפים ומתנסים בהכנת סוגי מזון שונים ומגוונים במגוון טכניקות ושיטות.

לצד מיומנויות הבישול, הילדים לומדים גם על האסתטיקה של המזון, על סוגי מאכלים ועל הרגלי תזונה בריאים. הסדנאות מיועדות לילדים בכל רמות הבישול ונערכות במתכונת של חוג – סדרת מפגשים על בסיס קבוע.

החוגים מחולקים על פי גילאים: 4-6, וגילאי בית הספר היסודי, ונערכים במרכזים הקהילתיים של נאות רחל, נאות שושנים ובן גוריון. משך כל מפגש כשעה וחצי לילדי בית הספר וכשעה ורבע לילדים הצעירים יותר. פרטים נוספים ניתן לקבל במזכירות המרכזים הקהילתיים.
.

סדנאות שף

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

סדנאות שף מתמקדות בלימודי אפייה וקונדיטוריה, אך גולשות גם לתחום הבישול. מטרת הסדנאות היא להקנות לילדים ביטחון בעולם המטבח החדש להם, להסביר ולגלות את ההגיון המסתתר מאחורי המטבח והאפייה. בסדנאות הבישול הילדים לומדים מתכונים חדשים, שיטות אפייה שימושיות ואיך לממש אותם גם בלי עזרים מיוחדים – ממש בבית.

בין סוגי האירועים המוצעים: הכנת קינוחים טעימים כגון טרטלטים במילוי קרם פטיסייר, קרם ברולה או קרמבל תותים ואגסים, סדנת פיצה, פוקאצ'ה, סלטים ורטבים, עיצוב בבצק סוכר, פרחי סוכר (לנוער ולמבוגרים בלבד), מפגשים מהעולם, עוגיות עם הטאץ' האישי, תחרות בישול קרב סכינים בין קבוצות ועוד.

הסדנאות מתקיימות במגוון רחב של אופנים: כחוג קבוע רב פעמי, כסדנאות חוויה והפעלות חד פעמיות, כפעילות שטח או במסגרת אירועים מיוחדים כימי הולדת. סוג הסדנה ואופיה מותאם במיוחד לארוע ולגילאי הילדים המשתתפים. הסדנאות מיועדות לילדים מגיל 4 ועד למבוגרים ומתקיימות בירושלים וסביבתה. הסדנאות בהנחיית עמית יחיאלי. משך הסדנה בין שעה לשלוש, תלוי בסוגה, ובסיומה חוזרים הילדים לביתם עם מוצר אותו הכינו.

סדנת בישול צמחי בר

פעילות קצת שונה, המתאימה לילדים ולנוער, היא סדנת שטח חד פעמית – סדנת בישול צמחי בר. במהלך הסדנה מסיירים בחורשה במושב ומלקטים צמחי בר טובים למאכל. בחלק זה של הסדנה מכירים את הצמחים, את תכונותיהם, ואת הכמויות הדרושות מהם לבישול ארוחה מספקת.

בהמשך הסדנה חוזרים המשתתפים, עם השלל אותו ליקטו, לבית במושב. במטבח הביתי, לצד אח מבוערת, יבשלו משתתפי הסדנה ארוחה משותפת הכוללת מרק ירוק, סלט חם, ממולאים צמחוניים, פוקצ'ות, תה וקינוח (בהתאם לעונות השנה), אותה יאכלו יחדיו, ואת השאריות מוזמנים לקחת בקופסאות הביתה.

הסדנה מתקיימת במושב טל שחר, בכל מזג אוויר, בדיוק באמצע הדרך בין ירושלים ותל אביב. היא מתאימה לילדים, נוער ומבוגרים ונמשכת כארבע שעות. את הסדנאות מעבירים שקד גטריידה ופועה גופר, הם חולקים אהבה רבה לטבע ולבישול: שקד מגדל ומייצר שמן זית אורגני ובעל ניסיון רב בהדרכה ואילו פועה גופר, הינה חקלאית ואגרונומית, מבשלת ויוצרת.

בישול בריא

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

סדנת בישול בריא היא סוג נוסף של סדנת בישול, המיועדת למבוגרים אך יכולה להתאים גם לילדים ובני נוער. המפגשים נחלקים למפגשי בישול ולמפגשי העשרה, כאשר כל מפגש עוסק בנושא מסויים ומתייחס לעונת השנה בה מתקיים. לפני המפגש מקבלים המשתתפים חוברות מתכונים, על פיהן מכינים ארוחה משותפת, שאת שאריותיה יוכלו לקחת הביתה בקופסאות שהביאו עימם. בין מפגשי ההעשרה: סיור צמחי מרפא ותבלין, סיורי צרכנות בריאה בשוק מחנה יהודה ובחנות טבע, ניהול המזווה הבריא ועוד.

סדנה זו מועברת על ידי איילת בוקר נווה, נטורופתית ותזונאית קלינית הוליסטית, בעלת ניסיון של 13 שנים בהעברת סדנאות בישול בריא. הסדנה מתקיימת בירושלים, במפגשים הנמשכים כארבע שעות בימים ושעות קבועים, על פי רב בשעות אחר הצהריים והערב.

סדנאות נוספות

ישנן סדנאות בישול רבות נוספות המתאימות או מותאמות במיוחד לילדים. סדנת בישול ואפייה לילדים ברוזמרין, לדוגמה, הינה סדנה מקיפה ומפורטת בכל הנוגע לבישול ואפייה. היא כוללת הדרכה מעשית בפיקוחו של שף ובסיום השנה הכנת ארוחה משותפת וטקס קבלת תעודות סיום הקורס. סדנאות אוכל עממי זריפה משלבות תרבות, היסטוריה וסיפורים עם המאכלים שעומדים במרכזם, ובהפעלה אביבית הילדים ילמדו על הדרך הקצרה שבין זרעים למזון: קקאו לשוקולד, חיטת דורום לפסטה, או חומוס ל… חומוס.
.

התמונות באדיבותClare Bloomfield / FreeDigitalPhotos.netStuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן