Skip to content

טיפול פסיכולוגי באמצעות משחק בצעצועים

כינוס ארצי בנושא זה נערך בפעם הראשונה בישראל. הכנס מיועד לקהל המטפלים, אנשי חינוך והורים. בכנס יתארח ד"ר גארי לנדרט, אחד המובילים בעולם בתחום הטיפול באמצעות משחק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כינוס ארצי בנושא זה נערך בפעם הראשונה בישראל. הכנס מיועד לקהל המטפלים, אנשי חינוך והורים. בכנס יתארח ד"ר גארי לנדרט, אחד המובילים בעולם בתחום הטיפול באמצעות משחק 

העמותה לטיפול ולקידום המשחק בישראל – עלו”ה, עורכת כינוס ארצי ראשון בנושא טיפול פסיכולוגי באמצעות משחק. הכנס יערך בימים שלישי ורביעי 8-9 במאי 2012, בסמינר לוינסקי, בבית הספר לאמנויות של סמינר הקיבוצים בתל אביב.

(צילום: שרית פרקול)
דרך הטיפול במשחק בצעצועים הילד לומד לתקשר (צילום אילוסטרציה: שרית פרקול)

הכנס פתוח לקהל המטפלים, אנשי חינוך, הורים ואחרים, המעוניינים בעולם המשחק הטיפולי. בכנס יתארח ד"ר גארי לנדרט, מאוניברסיטת צפון טקסס בארצות הברית, אחד המובילים בעולם בתחום הטיפול באמצעות משחק, המייסד של המרכז הגדול ביותר בעולם ללימודי טיפול במשחק, בו הוא מלמד, הנמצא בטקסס בארצות הברית. בכנס הוא יציג את החידושים בעולם הטיפול במשחק, יעשיר בתכנים, יענה על שאלות מהותיות הקשורות לתחום וידגים תיאורי מקרה ודרכי טיפול ופתרון לטיפול בילדים צעירים בגילאי 2-11, באמצעות סרטים בנושא.

ד"ר סוזי קגן, ממייסדי העמותה לטיפול ולקידום המשחק בישראל – עלו”ה – ומנכ"לית שותפה, מסבירה כי: "טיפול פסיכולוגי רגשי באמצעות משחק הוא שיטה חדשנית פורצת דרך בתחום בריאות הנפש, המאפשרת התערבות במצבים קריטיים ומשיגה תוצאות דרמטיות במקרים בהן שיטות אחרות כשלו, או שהמצב מחייב צעד משמעותי במיוחד.

לדבריה, "הטיפול בשיטה זו בנוי על הדרך הטבעית של הילד ללמוד על עצמו ועל מערכת היחסים שלו עם סביבתו. דרך הטיפול במשחק בצעצועים הילד לומד לתקשר עם אחרים, להביע רגשות ולהתאים התנהגותו במצבים שונים. הוא מפתח יכולת לפתרון בעיות ולומד דרכים שונות להתחבר לאחרים. המשחק בצעצועים מספק מרחק פסיכולוגי בטוח מהבעיות הפרטיות של הילד, ומאפשר הבעת מחשבות ורגשות בצורה המתאימה להתפתחותו".

אפשר לגלוש לעמוד הכנס בפייסבוק בלינק הבא: https://www.facebook.com/events/409312342412485/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן