Skip to content

"שעור אחות" : מה למדת בגן (בטלוויזיה החינוכית) היום, ילד מתוק שלי?

מה הקשר בין שיער הראש לבין הביצועים המיניים של גברים? תשאלו את הסקסולוג. אלא מה, הדיון הזה, מלווה בצילומי זוגות בתנוחות אינטימיות, שודר בחופשת הפסח, בשעות הצהריים, בטלוויזיה החינוכית. הלו, זה רדיו? מאת אורה עריף כץ את חדוות הילדים שצפו בתכנית קטעו ההורים שמיהרו לשגר תלונות אל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב שפתח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה הקשר בין שיער הראש לבין הביצועים המיניים של גברים? תשאלו את הסקסולוג. אלא מה, הדיון הזה, מלווה בצילומי זוגות בתנוחות אינטימיות, שודר בחופשת הפסח, בשעות הצהריים, בטלוויזיה החינוכית. הלו, זה רדיו?

מאת אורה עריף כץ

את חדוות הילדים שצפו בתכנית קטעו ההורים שמיהרו לשגר תלונות אל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב שפתח בהליך הפרה לטלוויזיה החינוכית.

אז מי גבר? דוד. מיכלאנג'לו. ויקימדיה

המשדר המיוחד הועלה במסגרת תכנית המדע גלילאו, שעתה ייבדקו בפינצטה כל פרקיה על ידי החינוכית.
רגב ציין את חובת הזהירות החלה על כל זכיין ועל הטלוויזיה החינוכית בפרט שהייתה, לדבריו, צריכה "לבדוק בשבע עיניים את התכנים לפני ששודרו לבני נוער בשעת צהרים".

תוכנית הרכש מחו"ל היא חלק מסדרה המתייחסת למגוון תופעות מנקודת מבט מדעית.. התכנית שודרה בחול המועד פסח בשעה שתיים וחצי בצהרים. במהלך הפרק המדובר הציגה המנחה  הילה קורח, מיתוס לפיו קיים קשר בין אורך שיערם של גברים לבין תפקודם המיני ו"ביצועיהם" במיטה. בהמשך, נשאלו נשים על המיתוס וסקסולוג גרמני ניסה להסביר את הדברים תוך שהוא מדבר על תאוותו המינית של הגבר, על הורמונים ועל ביצועיהם המינים של קרחים, כאשר ברקע נראו זוגות בשלבי עירום שונים בתנוחות שונות. הקטע נמשך מספר דקות ובסופו הצהיר הסקסולוג כי לא נמצא קשר בין הדברים.

בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לזכיין המשדר, הטלוויזיה החינוכית שהתנצלה על שידור הקטע והודיעה לנציב כי תבדוק את התוכניות האחרות בסדרה לפני שידורן.
תחום טלוויזיה ברשות השנייה שבחן אף הוא את התלונה פתח בהליך הפרה כנגד הזכיין ודרש ממנו לבחון מחדש את כל פרקי התוכנית על מנת לבדוק אם הם ראויים לצפית ילדים ובני נוער.

הנציב רגב הגיב היום בחריפות על המקרה ואמר: "על הזכיין ובמיוחד כשמדובר בטלוויזיה חינוכית המשדרת לבני נוער, חובה לבחון כל תוכנית טרם שידורה לציבור, על אחת כמה וכמה כשהיא משודרת בחופשת הפסח". לדבריו, היה על הטלוויזיה החינוכית לבדוק מראש את תוכן המשדר. "במציאות של ימינו, בה שני בני הזוג עובדים עד שעות הערב והילדים נותרים לבדם בבית , ילדים רבים צופים לבד בטלוויזיה ובמחשב שהופכים לכלי הבידורי המרכזי שלהם. אנו כנציגי הציבור מחויבים לעשות הכול על מנת שבשעות אלה בהן צופים הילדים, הם יצפו בתכנים ראויים ונקיים עד כמה שניתן מגילוי אלימות, מין ושפה בוטה." הוסיף רגב.

 

 


 

 

1 Comment

  1. ישער
    2 במאי 2012 @ 11:39

    בדיחה עתיקה :
    אדם עם שיער עבות צוחק על חברו הקרח,
    עונה הקרח : תמשיך לבזבז את ההורמונים שלך על גידול שיער , אני משקיע אותם במקום אחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן