Skip to content

פרופ' עוזי רבהון: אסור שישראלים בחו"ל ישתתפו בבחירות בישראל

פרופ' רבהון, המתמחה ביהדות הארץ והעולם, אמר: "זה לא ציוני, לא דמוקרטי ולא מוסרי שהם יוכלו להשתתף בבחירות".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' רבהון, המתמחה ביהדות הארץ והעולם, אמר: "זה לא ציוני, לא דמוקרטי ולא מוסרי שהם יוכלו להשתתף בבחירות". לדברי רבהון, ייתכן שמסתתרים בהצעת החוק מניעים אחרים 

מאת כתבת מגפון 

פרופ' עוזי רבהון, המתמחה ביהדות הארץ והעולם, התייחס להצעת החוק לפיה אזרחים ישראליים שלא מתגוררים בארץ יוכלו להשתתף בבחירות ואמר כי על פי עמדתו האישית: "אסור לעשות זאת – זה לא ציוני, לא דמוקרטי ולא מוסרי שהם יוכלו להשתתף בבחירות. הצעת החוק שתאפשר הצבעה למי שלא נמצא בארץ עד חמש שנים נראית לי מוזרה, ואני חושב שלא יקרה כלום אם פעם אחת הם לא יצביעו". לדברי רבהון, ייתכן שמסתתרים בהצעה מניעים אחרים.

פרופ' רבהון, מומחה לדמוגרפיה יהודית באוניברסיטה העברית, התארח במועדון האקטואליה של אחוזת בית הכרם בירושלים, בהנחיית העיתונאי אליהוא בן און.

אליהוא בן און (מימין) ופרופ' עוזי רבהון. צילום: יחסי ציבור

לדבריו כיום לכ-99% מיהודי התפוצות, החיים בקהילות פתוחות במדינות דמוקרטיות, אין שום דחיפה לעזוב ושום משיכה ציונית לעלות לישראל, אלא אם כן יהיו התפתחויות בלתי צפויות. "בסך הכל מדובר על כ-13.5 מיליון יהודים בעולם כולל ישראל, אבל אם ניקח בחשבון את זכאי חוק השבות שאינם יהודים, המספר יעלה לכ-20 מיליון".

"במשך השנים הפריון באוכלוסיה הערבית מאוד הצטמצם"

בהתייחסו למספר היהודים וה"לא יהודים" בארץ אמר: "צריך להגדיר לעצמנו את הגבולות בהם מתמקדים. בתוך הקו הירוק, כולל המתיישבים היהודים ביו"ש, יש 80% יהודים ו-20% לא יהודים, וזה יחס שנשמר תקופה ארוכה. אם נכלול את יו"ש ועזה – בכל האזור שבין הים התיכון לנהר הירדן יש קצת יותר מ-11 מיליון: 53% יהודים, ו-47% לא יהודים. לא ירחק היום שבו המספר יתאזן. האוכלוסייה הערבית גדלה קצת יותר מהר מהיהודית, בעיקר בגלל פריון גבוה בתקופות מוקדמות יותר. במשך השנים הפריון באוכלוסיה הערבית מאוד הצטמצם, וכיום הוא מאוד קרוב לפריון של האישה היהודייה (3.5 ילדים בממוצע לעומת 3). גם בקרב האוכלוסייה הערבית יש כיום יותר היגיון ושיקול קר של גודל הכנסה, והם גם כנראה לא רואים בפריון היום אמצעי למאבק פוליטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן