Skip to content

TESLA S – יש למה לחכות ?

יצרנית הרכב החשמלי מקליפורניה, עומדת לצאת עם רכב משפחתי חשמלי, טסלה S. האם זו בשורה חדשה ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרנית הרכב החשמלי מקליפורניה, עומדת לצאת עם רכב משפחתי חשמלי, טסלה S. האם זו בשורה חדשה ?

מאת דני בר

יש אומרים שבטסלה, יצרנית רכב חשמלי שפרצה לשוק והפתיעה עם רכב שובב, קטן ומהיר, שכולו חשמלי. האם טסלה יודעת על סוללות מה שיצרני הרכב לא יודעים ? כנראה שכן.

היצרנית האמריקאית תפסיק לייצר את הרכב הקטן, שאף הגיע והוצג בארצנו, בתערוכת אוטו מוטור.

טסלה באוטומוטור (צילם דני בר)

בקרוב יוצע למכירה דגם ה – S של טסלה. רכב עם 7 מקומות, כולו חשמלי, עם טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינה אחת לשנייה, ובעל יכול תאוצה 0-100 של 5.6 שניות.

סוללת הליתיום-יון של טסלה S בת קיבולת של 85 קווט"ש המשתמשת בפטנט של פנסוניק להגדלת הקיבולת לעומת סוללה אחרת בגודל ומשקל דומה. על מנת לייעל את תפוקת הסוללות והמנוע, מצוידת המכונית במערכת קירור אוויר ומיזוג כפולה לחלקים אלה ברכב ולא רק לתא הנוסעים. מתכנני ה – S של טסלה נדרשו להפחית את משקלה ככל הניתן ועל כן 97% ממרכב הרכב עשוי מאלומיניום למעט כלוב נוסעים וחזית הגנה לבטיחות הרכב, העשויים מפלדה.

רוב מכירות הטסלה הן בקליפורניה ארה"ב, ובכוונת היצרנית להתקין 440 תחנות טעינה לאורך כבישים מהירים בקליפורניה. הטעינה בתחנות אלה תהיה בתוך שעה לעומת טעינה רגילה האורכת לילה שלם.

סוללות הרכב, ממוקמות ברצפת הרכב, לאורך 2/3 תא הנוסעים תוך שמירת מרחב ישיבה גדול ונוח ל – 5 נוסעים מאחור, ושמירה על נקודת כובד נמוכה התורמת לבטיחות הנסיעה.
הנתונים הידועים בשלב זה הם:
טווח נסיעה 450 ק"מ
מהירות מרבית 200 קמ"ש
מספר נוסעים 5 מבוגרים+2 ילדים
מחיר 77,400 $

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן