Skip to content

שר הנפט לשעבר של לוב נמצא מת בנהר הדנובה

גופתו של שוקרי ר'אנם נמצאה אתמול כשהיא צפה בנהר האירופי המפורסם. דובר משטרת וינה: המוות לא היה אלים מאת גרשון גירון זה נשמע כמו פתיחה של סרט מתח בבימויו של אלפרד היצ'קוק. גופה נמצאת כשהיא צפה בנהר המפורסם ביותר באירופה. בבדיקה נצא שהאיש הוא בכיר לשעבר בממשלה של מדינה עתירת נפט. המוות המסתורי מעורר חשדות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גופתו של שוקרי ר'אנם נמצאה אתמול כשהיא צפה בנהר האירופי המפורסם. דובר משטרת וינה: המוות לא היה אלים

מאת גרשון גירון

אינך יכול לקפוץ פעמיים לאותו נהר
גופה צפה בדנובה. שוקרי ר'אנם

זה נשמע כמו פתיחה של סרט מתח בבימויו של אלפרד היצ'קוק. גופה נמצאת כשהיא צפה בנהר המפורסם ביותר באירופה. בבדיקה נצא שהאיש הוא בכיר לשעבר בממשלה של מדינה עתירת נפט. המוות המסתורי מעורר חשדות לתככים בעולם הפוליטי והצבאי שסופם טראגי, והחקירה נפתחת במרץ רב. אבל זה לא סרט: שוקרי ר'אנם, שר הנפט לשעבר בממשלת לוב, נמצא אתמול כשגופתו צפה בנהר הדנובה. ר'אנם ערק משלטון קדאפי כאשר כוחות האופוזיציה, בסיוע נאט"ו, עמדו לפני הפלתו.

דובר משטרת וינה מסר אתמול שגופתו נמצאה צפה בנהר כשהיא מולבשת בבגדיה. בתו מסרה שר'אנם יצא את בית המשפחה השכם בבוקר יום ראשון. הדובר, רומן האסלינגר, הוסיף שהמשטרה ממתינה לתוצאות ניתוח שלאחר המוות כדי לקבוע את סיבתו, אך נראה כי המוות פקד אותו בנסיבות "נורמאליות", והמשטרה אינה חושדת שמדובר במוות אלים.

"אם מישהו דחף אותו למים לא היו ניכרים סימני אלימות," אמר הסלינגר, "אך ייתכן שהוא לא חש בטוב וצנח למים".

כאשר ערק בשנה שעברה, אמר ר'אנם שעשה זאת מפני שסבלו של העם נעשה ללא נשוא. "המלחמה מחמירה מיום ליום וקיצה אינו נראה באופק, והיינו רוצים לסיים את העניין בדרכי שלום ולמצוא במהירות פיתרון כדי להשיב את הדמוקרטיה והשלטון החוקתי", התבטא אז.

לפני פרוץ מלחמת האזרחים הפיקה לוב  1.6 מיליון חביות נפט מדי יום. ר'אנם כיהן כראש ממשלת לוב בשנים 2003 – 2006, וקודם לכן שימש כפקיד בכיר בארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) והתגורר בווינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן