Skip to content

צה"ל החל בבניית גדר שתהווה מכשול ירי באזור מטולה

הגדר תיבנה בגובה של עד שבעה מטרים ובאורך של כקילומטר אחד, והיא תחצוץ את קו הירי בין מטולה והסביבה לבין כפרים בלבנון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגדר תיבנה בגובה של עד שבעה מטרים ובאורך של כקילומטר אחד, והיא תחצוץ את קו הירי בין מטולה והסביבה לבין כפרים בלבנון

מאת אליק מאור

צה"ל החל אתמול (יום ב') לבנות גדר גבוהה, שתהווה מכשול של ממש, באזור גבול לבנון הסמוך למטולה. הגדר תתפרש על פני קילומטר ותחצוץ את קו הירי בין כפר קילה שבלבנון למטולה. הגדר הנוכחית היא גדר פשוטה בלבד.

עבודות על הגדר צילום דובר צהל
תחילת העבודות על הגדר (צילום: דובר צה"ל)

קיר הגדר החדשה יתנשא בנקודות מסוימות עד גובה של שבעה מטרים, יחסום את קו הירי לכיוון מטולה, המטעים והסביבה. העבודות יימשכו כחודש ימים, בעלות של 13 מיליון שקל.

מח"ט חטיבת 769, אל"מ עמית פישר, שאחראית על תחומי הגדר, ציין כי "המכשול יראה כחומה בגובה של חמישה עד שבעה מטרים ובסוף העבודות אנו מעריכים כי יהיה פחות חיכוך ויותר הגנה לתושבי הצפון". על פני הגדר יותקנו אמצעי ראיה, חישה והתרעה שונים. צה"ל מדגיש כי מכלול העבודות הללו תואמו מול יוניפי"ל.

על אף השקט הנשמר מול לבנון, לתושבי מטולה והסביבה זכורים היטב אירועי הירי לעבר חקלאים בשדות הסמוכים לגבול וניסיונות חדירה. רק בערב חג העצמאות האחרון חצה פלסטיני ושני ילדיו הקטינים את גבול המערכת מלבנון לישראל באזור  שער פטמה. הלבנוני לא נשא על גופו אמצעי לחימה, אבל האפשרויות לחדירה קיימות.

תוך כדי כך מתקדמת בניית הגדר בגבול מצרים לאורך 240 ק"מ. בפברואר האחרון עדכן תא"ל ערן אופיר, ראש מנהלת מרחב התפר עם גבול מצרים, כי 95 ק"מ מהגדר כבר הושלמו. ההערכה היא, שעד סוף יולי השנה יושלמו 180 ק"מ מתוך המתווה כולו. סך עלות הפרויקט –  1.3 מיליארד שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן