Skip to content

צו הרחקה מגן הוורדים לשלושה פעילי מחאה ששוחררו ממעצר

שני פעילים אחרים נעצרו היום מול הכנסת ויובאו בפני שופט. הפעילים ששוחררו הקימו אתמול מאהל מחאה נוסף בסמוך לגן הוורדים, אך לא בתוכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פעילים אחרים נעצרו היום מול הכנסת ויובאו בפני שופט. הפעילים ששוחררו הקימו אתמול מאהל מחאה נוסף בסמוך לגן הוורדים, אך לא בתוכו

מאת אליק מאור

שלושה פעילי המחאה החברתית, שנעצרו לפני יומיים על ידי משטרת ירושלים בגן הורדים לאחר שהקימו מאהלי מחאה ללא היתר בגן הורדים, שוחררו ממעצר על ידי בית משפט השלום בירושלים. ניתן להם צו הרחקה מגן הורדים ל-21 יום. שניים מהם, גל שיטרית שמכנה עצמה, טוהר קבלה, ואריאל מידני, שוחררו שלשום כשהתחייבו להתייצב אתמול בביהמ"ש והשלישי, לי לוי, ממנהיגי המחאה, נותר במעצר עד לשחרורו אתמול.

אתמול פעלו פקחי עיריית ירושלים ושוטרים לסילוק אוהלים שנותרו בגן הוורדים. במהלך הפעולה נעצרו עוד שני פעילים, האחים עודד ויאיר נוי, שיובאו היום לפני שופט. עדי ראיה מקרב הפעילים טענו, כי במהלך המעצר הוכה אחד הפעילים ורוסס בגז פלפל. לי לוי וחבריו, שהשתחררו אתמול, הקימו מאהל נוסף בסמוך מאוד לגן הורדים בכניסה מול הכנסת.

לשאלת מגפון האם הדבר אינו נוגד את צו ביהמ"ש, ענה לוי כי הצו מורה להם לא להיכנס לתחום גן הורדים והם נמנעים מכך, לכן הקימו מאהל נוסף לעצמם, בסמוך לגן אך לא בתוכו. "אני מתקומם נגד ההיגיון שמוביל את ראש עיריית ירושלים וממשלת ישראל בכלל", אומר לוי, "כשזה נוגע לשטחים, יד החוק רפויה לגמרי. המתיישבים מצפצפים והשיירה עוברת. בית המשפט העליון הורה לפנות את שכונת האולפנה בבית אל שאיננה אוהל מחאה. היא בנויה לתפארת ועל חשבון משלם המיסים. והמדינה מתפתלת איך ללכת בגשם ולהישאר יבשה. שם לא נדרשת משטרה. כאן, כשאנו מקימים מאהל זמני בלבד, שבא למחות על יוקר המחיה, חינוך חופשי וחינם לכולם, רפואה ששוויונית, דיור ציבורי, בקיצור, כל מה שמגיע בזכות לכלל הציבור ובתוכם השופטים ושוטרי משטרת ישראל. כאן, אנו נדרשים מייד להסתלק ולא  – מכים אותנו, עוצרים ושופטים כמו אחרוני העבריינים. אז תגידו אתם, האם החוק  שווה לכולם?".

1 Comment

  1. הרמן
    28 ביוני 2012 @ 5:27

    לי לוי הוא בשום פנים ואופן לא מנהיג המחאה.
    הוא מפעיל צנזורה שרירותית ומעורר פרובוקציות כנגד פעילים אחרים. כמו למשל, לטפול על איליאן מרשק ועל יאיר אולמרט האשמות שהם שתולים של "קדימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן