Skip to content

תכנית "אור ירוק לחיים" מפחיתה המעורבות בתאונות

תוכנית "אור ירוק לחיים", הינה הכשרת בטיחות בדרכים, המוענקת לנהגים צעירים, בתקופת הליווי, בביתם, בלווי ההורים ובחינם. נהגים חדשים שעברו הדרכה ב תכנית "אור ירוק לחיים", מטעם אור ירוק מעורבים ב-13% פחות בתאונות דרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוכנית "אור ירוק לחיים", הינה הכשרת בטיחות בדרכים, המוענקת לנהגים צעירים, בתקופת הליווי, בביתם, בלווי ההורים ובחינם. נהגים חדשים שעברו הדרכה ב תכנית "אור ירוק לחיים", מטעם אור ירוק מעורבים ב-13% פחות בתאונות דרכים

מאת דני בר

תכנית "אור ירוק לחיים", הושקה בינואר 2004, כפיילוט, בעפולה ובאזור השרון. במסגרת הפיילוט בוצעו 3,373 הדרכות לנהגים חדשים והוריהם. במסגרת התכנית, כל נהג צעיר לקראת קבלת רישיון הנהיגה, מקבל הדרכה בביתו, ע"י מתנדב או מתנדבת של "אור ירוק" , בנוכחות הוריו. מטרת ההדרכה היא הכוונת שני הצדדים לקראת תקופת הנהיגה הראשונה, בה יש צורך בנהג מלווה ( נכון להיום 3 חודשי הנהיגה הראשונים ) בצד הנהג הצעיר, ובעל ניסיון ובוגר מעל 24. במהלך ההדרכה שם המדריך דגש על נקודות חשובות עליהן יש לשים דגש במהלך תקופת ה"נהג מלווה" לתועלת הנהג הצעיר, כי יש מה ללמוד מנהג בעל ניסיון.

החל מינואר 2005, התכנית הורחבה לפרישה ארצית ובשנת 2009 תוגברה מצבת המדריכים במתנדבי וגמלאי עמותת אור ירוק.
במסגרת תכנית "אור ירוק לחיים", נפגשים מתנדבי העמותה, מידי שנה עם מעל 33 אלף נהגים צעירים וההורים המלווים, המקבלים כלים וידע ליישום מוצלח של ליווי נכון ובטוח של הנהגים הצעירים. עד היום נערכו מעל ל 260,000 מפגשי "אור ירוק לחיים", מתחילת התכנית.

בשל גילם הצעיר, נוטים נהגים צעירים לביטחון מופרז על הכביש ולבצוע התנהגויות מסוכנות. בניגוד לתפיסתם העצמית, הם אינם מנוסים במשימת הנהיגה ואינם מיומנים מספיק כדי להתמודד עם מגוון הסכנות בדרך.

כיום הדרכת הנהגים הצעירים היא וולונטרית ובחינם. אומר שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לעשייה ולהדרכה יש תוצאות. אנו מצפים שלא רק אור ירוק ידריכו נהגים צעירים בביתם, אלא שהדרכה כזו תהיה הדרכת חובה לכל נהג צעיר במדינת ישראל. בכל שנה יש כ-80 אלף נהגים חדשים, אור ירוק מצליחה להגיע מכספי התרומות, לכשליש מהם. על המדינה לממן הדרכות צעירים בביתם, לכולם."

מחקר מלווה, שנעשה לתוכנית על ידי הטכניון בשיתוף הלמ"ס, מלמד כי נהגים אשר עברו את תוכנית "אור ירוק לחיים" מעורבים ב- 13% תאונות פחות, מאשר נהגים צעירים אחרים.

2195 נהגים חדשים ירושלמיים, עברו הדרכת בטיחות בביתם, בתכנית "אור ירוק לחיים" בשנת 2011.
בפתח תקוה, עברו 1163 נהגים צעירים הדרכת "אור ירוק לחיים", בשנת 2011.
בבני ברק, עברו 1105 נהגים צעירים הדרכת "אור ירוק לחיים", בשנת 2011.
בתל אביב, עברו 690 נהגים צעירים הדרכת "אור ירוק לחיים", בשנת 2011.
בנתניה, עברו 533 נהגים צעירים הדרכת "אור ירוק לחיים", בשנת 2011.

מטרתו של פרויקט "אור ירוק לחיים" הינה לצמצם את מספר הנהגים הצעירים שנפגעים בתאונות דרכים.

מעל 4500 נהגים צעירים (15-24) מעורבים בתאונות דרכים מדי שנה בממוצע (2003-2011).
44 נהגים צעירים (15-24) נהרגים מדי שנה בממוצע, בתאונות דרכים (2003-2011).

המשתתפים בתוכנית אור ירוק לחיים זכאים ל- 300 ש' הנחה בביטוח לרכב ב"ביטוח ישיר". ול- 7.5% הנחה בביטוח לרכב ב"הראל" וב"שומרה".

לתאום הדרכה ניתן לפנות באתר www.oryarok.org.il/ או בטלפון 09-7776162

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן