Skip to content

אובמה התקשר לנתניהו לנחם: "אביך היה דמות גדולה מהחיים"

"העובדה שאביך נטל חלק חשוב בחיי האומה, ובחיי משפחתך רק הופכת את האובדן למשמעותי יותר", אמר הנשיא אובמה לנתניהו. "הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית''
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנחומים שיגרו גם נשיא רוסיה הנבחר פוטין, נשיא רוסיה היוצא מדבדב, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר. "העובדה שאביך נטל חלק חשוב בחיי האומה, ובחיי משפחתך רק הופכת את האובדן למשמעותי יותר", אמר הנשיא אובמה לנתניהו. "הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית"

מאת צבי זינגר 

נשיא ארצות-הברית ברק אובמה התקשר היום (ד) אחה"צ לראש הממשלה בנימין נתניהו וניחם אותו על מות אביו הפרופסור בן-ציון נתניהו ז"ל. הנשיא אובמה הביע את תנחומיו, בשמו ובשם רעייתו. "מישל ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על פטירתו של  אביך. אני רק יכול לדמיין כמה הוא היה גאה לראות שאתה מנהיג את מדינת ישראל. זאת הייתה מתנה גדולה עבורו"

נתניהו מדליק נר נשמה על פטירת אביו. צולם בבית המשפחה ברחוב הפורצים 4, שם יושבת המשפחה שבעה. (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
נתניהו מדליק נר נשמה על פטירת אביו. צולם בבית המשפחה ברחוב הפורצים 4, שם יושבת המשפחה שבעה. (צילום: תקשורת ראש הממשלה)

נשיא ארה"ב אמר "אני רוצה שתדע שאנחנו חושבים עליך ושמשפחתך בסדר. אביך היה דמות גדולה מהחיים". אובמה הוסיף: "העובדה שנטל חלק חשוב בחיי האומה, ובחיי משפחתך רק הופכת את האובדן למשמעותי יותר. הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית".

בנימין נתניהו הודה בשמו ובשם רעייתו לנשיא אובמה ולרעייתו מישל ואמר: "אני מעריך מאוד את הדברים. הוא היה אבא נפלא ואדם גדול. זאת אבדה גדולה עבורי. אין זה משנה מה אורכם של החיים, הם תמיד קצרים מידי. גם אם אתה חושב שאתה מוכן לפרידה מהורים, אף פעם אינך באמת מוכן לזה".

ראש הממשלה שוחח גם עם מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון ומזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר. גם ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר התקשר לנתניהו והביע את תנחומיו על פטירת פרופ' בנציון נתניהו ז"ל.

 מוקדם יותר שלח נשיא רוסיה הנבחר ולדימיר פוטין איגרת תנחומים: "אני חולק את כאבך ומאחל לך ולקרוביך אומץ וכוח עמידה בשעה קשה זו״, כתב פוטין לנתניהו. גם הנשיא היוצא של רוסיה דמיטרי מדבדב שלח לרה"מ נתניהו איגרת בה כתב ״אנא קבל את תנחומיי מעומק לבי בשעת שכול קשה זו. אהובינו תמיד יישארו בזיכרוננו״. את שתי האגרות העביר לראש הממשלה שגריר רוסיה בישראל סרגיי יעקובלב.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כתב לרה"מ "אני מעריך את גודל האבדה של הדמות שמילאה מקום כל כך מרכזי בחייך, החל מילדותך ועד להגעתך לתפקיד ראש הממשלה. הוא היה לצידך בכל זמן, משמח או קשה, בקריירה יוצאת הדופן שלך. בנימין היקר, ברצוני להביע בפניך ובפני בני משפחתך את תנחומיי הכנים ביותר, ואת רגשי ההערכה והידידות העמוקים שאני רוחש כלפיך". את האיגרת מסר לרה"מ שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו.

שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד העביר לרה"מ מכתב תנחומים מראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בו נכתב: "אני יודע כמה עוצמה והכוונה שאבת מאביך. אני בטוח שהוא חש גאווה עצומה שבנו גדל להנהיג את ישראל המודרנית, שהוא סייע רבות להקמתה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן