Skip to content

ליברמן: "אפעל לגיוס רוב שיתמוך בחוק 'גיוס לכולם' – עוד לפני הבחירות"

ליברמן, שנפגש עם ראשי הפורום לשוויון בנטל ואנשי מאהל הפראיירים, אמר להם: "למען העניין אנו מוכנים להתחלק בקרדיט גם עם המפלגות האחרות. ישראל ביתנו תתמוך גם בהצעות החוק שלהן כשיביאו אותן, אך כרגע נוצרה הזדמנות אמיתית להעביר את החוק בגלל המצב הפוליטי המיוחד ואחרי הבחירות זה יהיה הרבה יותר קשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ליברמן, שנפגש עם ראשי הפורום לשוויון בנטל ואנשי מאהל הפראיירים, אמר להם: "למען העניין אנו מוכנים להתחלק בקרדיט גם עם המפלגות האחרות. ישראל ביתנו תתמוך גם בהצעות החוק שלהן כשיביאו אותן, אך כרגע נוצרה הזדמנות אמיתית להעביר את החוק בגלל המצב הפוליטי המיוחד ואחרי הבחירות זה יהיה הרבה יותר קשה"

מאת צבי זינגר

שר החוץ אביגדור ליברמן פועל לאישור חוק הגיוס, עוד לפני הבחירות הקרובות – כדי שתוקפו של "חוק טל" לא יוארך בשלושה חודשים, אחרי מועד הבחירות הבאות. זאת בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון – שקבע כי פיזורה של הכנסת יאריך באופן אוטומטי את חוק טל.

ליברמן (צילום: Thaidigsmann, ויקימדיה)
ההזדמנות היחידה לעשות זאת. ליברמן (צילום: Thaidigsmann, ויקימדיה)

ליברמן יניח כבר ביום ראשון, על שולחן ועדת השרים לחקיקה, את הצעת החוק שגיבש חבר סיעתו, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, דוד רותם, ביחד עם ח"כ משה מוץ מטלון. מעבר לזה יוזם ליברמן כינוס מיוחד של הכנסת, לאחר פיזורה – כדי להעביר את הצעת החוק ברוב של 61 חכי"ם.

ליברמן, נפגש היום עם ראשי "מאהל הפראיירים" ו"הפורום לשוויון בנטל" ואמר להם כי הוא פועל לגיבוש תמיכה של 61 ח"כים בהצעת החוק לגיוס לכל. "זו ההזדמנות היחידה לעשות זאת", אמר ליברמן לפעילי הפורום. "אני נחוש לעשות זאת, גם אם ראש הממשלה יבקש ממני להסיר את ההצעה מסדר היום או יתנגד לה". הוא אמר כי סיעתו תפנה לכל חברי הבית ותבקש את תמיכתם. "הצעת החוק חייבת לעבור ברוב גדול. הצדק חייב להיראות", אמר. ליברמן העריך כי עפ"י הכרזות חברי הכנסת יש רוב של 90 ח"כים לתמיכה בחוק הגיוס לכולם.

השר ליברמן אמר עוד בפגישה: "למען העניין אנו מוכנים להתחלק בקרדיט גם עם המפלגות האחרות. ישראל ביתנו תתמוך גם בהצעות החוק שלהן כשיביאו אותן, אך כרגע נוצרה הזדמנות אמיתית להעביר את החוק בגלל המצב הפוליטי המיוחד ואחרי הבחירות זה יהיה הרבה יותר קשה". השר ליברמן סיפר בפגישה, כי שוחח עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שאמר לו כי אם יהיו 61 ח"כים שיחתמו כי הם מעוניינים בהעלאת החוק, הוא יהיה מחויב להביא את החוק להצבעה גם אם קודם לכן תפוזר הכנסת.

השר ליברמן פנה לפעילים וביקש מהם לצאת כבר עכשיו ועד יום שלישי בצהריים כדי להשיג את החתימות של כל חברי הכנסת מהליכוד, מהעבודה, מקדימה ומשאר הסיעות שכבר התחייבו שיתמכו בגיוס לכולם. השר ליברמן אמר לפעילים כי עליהם לפעול קודם כל מול השרים החברים בועדת השרים לחקיקה על-מנת שיתמכו בחוק בישיבת הוועדה ביום ראשון אך ישראל ביתנו תביא את הצעת החוק להצבעה גם אם ועדת השרים לחקיקה תתנגד לכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן