Skip to content

נשים מפחדות להתלונן גם כשיש להן את כל הצידוק וההוכחות הנדרשות

אנחנו צריכים לקוות שלמרות כל הסיבות המוצדקות שיש להן, יהיו נשים שבכל זאת יחליטו לצאת החוצה עם הסיפור המזעזע והעצוב שהן סוחבות על גבן. למען כולנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב אמור להתקיים האירוע, שמוזכר כאן. אני לא מכיר את יצחק לאור, וגם בשיריו ובכתביו אני לא בקיא. אני לא מכיר אף מתלוננת שטוענת שהוא הטריד אותה, ואני גם לא יודע עד כמה הטענות נגדו מוצדקות. מה שאני כן יודע זה מה שהגשש החיוור אמרו במערכון "אופסייד סטורי" הנצחי: "אם כולם אומרים כנראה שזה נכון". מבחינתי לא יכול להיות שכל כך הרבה נשים מפגינות, כל כך הרבה נשים התלוננו, וכולן, כולל כולן, משקרות. מגזימות? אולי. נקמניות? גם יכול להיות. אבל שכולן יגידו שיום כשמדובר בלילה? פשוט לא הגיוני.

אשה עצובה
לא מוכנות לחזור לתקופה האפלה (צילום אילוסטרציה: עמית מנדלזון)

מטרידי נשים ועברייני מין קיימים בכל מקום, בכל מגזר, עדה, גיל או מקצוע. מובן שיש מקרים של סחטנות, נקמנות ושכרון כוח מצד המין הנשי. אבל בינינו, בלי שנבדוק את העובדות, כמה מקרים כאלה של נשים עברייניות וסחטניות קיימים לעומת תופעת ההטרדות המיניות והעבריינות המינית בכלל מצד הגברים?

בתוך זכר, אין לי שום זכות לבוא לאף מוטרדת ולמתוח עליה ביקורת, אם היא מחליטה שלא להתלונן. אין לי מושג מה היא עברה, איזו טראומה זה השאיר אצלה, וזאת זכותה המלאה להחליט מה לעשות בעניין המאוד אינטימי ופרטי הזה שלה. אבל אפשר להמשיך ולהתחנן בפני המוטרדות שיאזרו אומץ לדבר. לחשוף. לשתף עם מישהו. כדי שאותם גברים, וגם אחרים שאולי קיים במוחם ונפשם הסיכוי והסיכון להטריד מישהי, שאותם גברים יפחדו. שיבואו על עונשם, אם צריך.

כאן צריך לחזור לרגע למקרה יצחק לאור. עד כמה שידוע הוא לא הוזמן מעולם למשטרה להגיב לטענות נגדו או לתת עדות כי כנראה לא נמצא ממש בהאשמות. יכול להיות באמת שהוא צדיק הדור ונקי מכל רבב אבל המקרה שלו מזכיר לנו שיש מטרידי נשים שם בחוץ, חלקם אולי אפילו מפורסמים, שעושים מה שבא להם. לא מסוגלים להתגבר על היצר, לא מפחדים מאף אחד וישנים בשקט.

רובנו מכירים מטרידי נשים. יודעים על מישהו שמתנהל כך ביום-יום שלו, ולא עושים עם זה הרבה. לפעמים גם לא יכולים לעשות. צריך הוכחות, צריך מישהי שתדבר, צריך להיזהר מתביעות דיבה, לשון הרע וכו' וכו'. הכל נכון, ובכל זאת, צריך להמשיך ולבקש מהן שיפיצו את הבשורה על אותו מטריד או עבריין מין.

נשים מפחדות להתלונן גם כשיש להן ביד את כל הצידוק וההוכחות הנדרשות. לא מוכנות לחשוף את עצמן, לחזור לתקופה האפלה ההיא, להתמודד שוב עם הגבר העבריין ועוד סיבות רבות והגיוניות. כשאתה רואה מה עשו למתלוננות של קצב, או מה עברו המתלוננות של חנן גולדבלט, למשל, אי אפשר להאשים אף אחת שמעדיפה להמשיך הלאה ולנסות לשכוח. אנחנו צריכים לקוות שלמרות כל הסיבות המוצדקות שיש להן, יהיו נשים שבכל זאת יחליטו לצאת החוצה עם הסיפור המזעזע והעצוב שהן סוחבות על גבן.

למען כולנו.

 

7 Comments

  1. זאב
    6 במאי 2012 @ 10:00

    "אבל בינינו, בלי שנבדוק את העובדות, כמה מקרים כאלה של נשים עברייניות וסחטניות קיימים לעומת תופעת ההטרדות המיניות והעבריינות המינית בכלל מצד הגברים?"

    אז ככה, לפי גיליון של המשטרה משנת 2007 כחצי מהתלונות כנגד תקיפה מינית המיוחסות לגברים הוכחו כשקריות . ,תוסיף לזה את תקנת החוק של עדנה ארבל,הפוטרת מתלוננות סרק מהעמדה לדין, שלמעשה מדובר בקריאה לכל בת ישראל לבוא ולנסות את מזלה בהריסת חייו של אדם ושאיבת ממונו בלי לשים את עצמה בשם סיכון כשהיא באה לעשות זאת.
    אני לא טוען שם דבר לגבי יצחק לאור, אני לא מכיר אותו. אבל אני חושב שהנתונים שהצגתי כאן בהחלט יכולים להעמיד בספק את השאלה (קביעה) שאתה הצגת כאן קודם.

    • שרית פרקול
      6 במאי 2012 @ 10:19

      אפשר לראות אסמכתה לטענה הזאת בדבר "כחצי מהתלונות כנגד תקיפה מינית המיוחסות לגברים הוכחו כשקריות"?

  2. אילת
    5 במאי 2012 @ 22:14

    עדיין לא קראתי, כי נעצרתי בתמונת האילוסטרציה המקוממת: איפה היא צולמה, בשבדיה?
    האם רוב הנשים הנאנסות בישראל הן בלונדיניות שיושבות על המדרכה בשוקיים חשופות?

    • שרית פרקול
      5 במאי 2012 @ 22:20

      כתמונת אילוסטרציה, העדפתי להשתמש בתמונות של צלם מגפון, והוא בצרפת. האם בלונדיניות עם שוקיים חשופים לא נאנסות? יש מחקר בקשר לזה שרק שחומות-שיער במכנסיים סובלות הטרדה מינית? היא יושבת עצובה על מדרכה, לי זה נראה מתאים.

    • עמית מנדלזון
      6 במאי 2012 @ 0:20

      מה הדיוק את רוצה, ג'ינג'ית, ברונטית, קרחת ? למה בלונדיניות לא יכולות להיאנס ? ומה הקשר לשוקיים חשופות ? איזה תמונה את היית בוחרת ? מכירה תמונה בודדת שמיצגת את כל הנשים בכל המלבושים ובכל מצבי הרוח, בכל מצב פיזי ובכל מקום ?
      אני לא

  3. דני סידס
    5 במאי 2012 @ 11:43

    אני די המום ממה שכתבת אורי. לא המום מהעובדה שיכול להיות שהוא אכן הטריד אלא מהתירוצים שלו ושל המערכת המשפטית ועל 'סידורי' הלימודים של הסטודנטיות. ואחרי הכל, אולי בעצם אני לא אמור להיות מופתע….

  4. אורי ביתן
    4 במאי 2012 @ 23:03

    רק תיקון אחד: הוא לא הוזמן לתת את הדין מפני שהוגשה נגדו תלונה על אונס לאחר 23 שנה, שלפי החוק הישראלי חלה עליה התיישנות. המשטרה פשוט לא מטפלת בתלונות כאלה. לא מפני ש"לא היה בה ממש". לאור עצמו טען שהיחסים היו בהסכמה, כך שלולא ההתיישנות הוא בהחלט היה אמור להחקר על כך, ככל שאני מבין בזה.
    על טענות בנוגע להטרדות מיניות טען לאור, כזכור לי ש"לא היה חוק נגד הטרדה מינית". כלומר הטרדתי, אבל אז זה היה חוקי.ד"ר אורלי לובין סיפרה שהיתה מנסה לכוון את השעות כך שלא ייפגשו במסדרון. כשסטודנטיות היו מתלוננות עליו היא הייתה מנסה לסדר להן שינוי במערכת כדי שלא יצטרכו ללמוד אצלו וכו'.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן