Skip to content

מבקר המדינה המליץ לפתוח בחקירה פלילית מחודשת בפרשת הרפז

התפתחות דרמטית זו באה לאחר שמבקר המדינה קיבל לידיו חומרים חדשים, הדורשים לדעתו פתיחת חקירה. מדובר בעדויות וטענות שמעלה בועז הרפז ובדבר קלטות ש"נעלמו" מלשכת שר הביטחון. המבקר מבקש שאל"מ וינר וגבי אשכנזי ייחקרו, בשל מעורבותם באיסוף חומרים נגד ברק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות דרמטית זו באה לאחר שמבקר המדינה קיבל לידיו חומרים חדשים, הדורשים לדעתו פתיחת החקירה. מדובר בעדויות וטענות שמעלה בועז הרפז ובדבר קלטות ש"נעלמו" מלשכת שר הביטחון. המבקר מבקש שאל"מ וינר וגבי אשכנזי ייחקרו, בשל מעורבותם באיסוף חומרים נגד ברק

מאת אליק מאור

עדויות חדשות. גבי אשכנזי
עדויות חדשות. גבי אשכנזי (צילום: ויקימדיה)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פנה השבוע ליהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, והמליץ לפתוח בחקירה פלילית מחודשת בפרשת מסמך הרפז. המבקר עשה כך בעקבות מידע חדש שהגיע לידיו, הנוגע לאל"מ ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל גבי אשכנזי.

מדובר, בין היתר, בקלטות שהיו אמורות להימצא בלשכת שר הביטחון אהוד ברק, ולטענת הלשכה "נמחקו" באורח מסתורי. בטיוטת דו"ח המבקר בפרשה זו מצא המבקר ליקויים בהתנהלותו של אל"מ וינר, שפעל לאסוף מידע בדבר הכפשות שהועלו נגד אשכנזי וניפגש לצורך כך עם סא"ל (מיל'), בועז הרפז.

ארז וינר (צילום: דובר צה"ל)
עתר לבג"ץ. תא"ל ארז וינר (צילום: דובר צה"ל)

וינר פעל בעניין זה, על פי טיוטת מבקר המדינה, כמי שנושא משרה צבאית בכירה ואיננו מייצג רק את עצמו. בדוח ניכרת התעניינותו של וינר בקשרים כביכול שבין יוני קורן, ראש מטהו של שר הביטחון ברק לבין הקרן החדשה לישראל. לינדנשטראוס מצא בדו"ח 4 שלבים פגומים בהתנהלות וינר. יצירת קשר עם הרפז, אי הפסקתו בשלב בו הרפז החל להעביר חומר מכפיש על ברק ואנשיו, אופן הטיפול במסמך הרפז והתנהלות הלשכה לאחר שהנושא התפרסם.

המידע החדש, שהגיע כעת למבקר המדינה, מבוסס כנראה בעיקרו על טענות חדשות שהעלה הרפז. זאת, לאחר שהודה בזיוף המסמך וחזר בו.

נודע עוד, כי הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, פנה למבקר וביקש להעביר לידיו את המידע והחומרים החדשים שהגיעו לידי המבקר, על מנת שיוכל ללמדם ולהחליט אם יש מקום לחקירה פלילית צבאית.

אישים במשרד המבקר אישרו את פניית המבקר ליועץ המשפטי בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בעניין זה. המבקר מבקש לפתוח בחקירה נגד וינר ואשכנזי, בשל מעורבותם באיסוף חומרים נגד ברק. במקביל עתר וינר לבג"ץ בבקשה שיורה למבקר המדינה להעביר לידיו את החומרים שבידי המבקר. פרקליטות המדינה הודיעה לבג"ץ, כי היא מבקשת לדחות את הדיון בבקשתו של וינר, שנועד להתקיים ביום שני הבא, היות שהמבקר פנה לאחרונה וביקש לפתוח בחקירה פלילית. לכן, היועץ המשפטי מבקש לבחון סוגיה זו בטרם ישיב לבקשתו של וינר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן