Skip to content

"נביס אותם ואת דומיהם", אמרה ח"כ יחימוביץ' על שחרור חגי עמיר

בכינוס ספונטני שערכו חברי מפלגת העבודה ותומכיה, בכיכר רבין, בעקבות שחרורו של חגי עמיר מהכלא, אמרה יחימוביץ': המאבק על חברה נורמלית, הגונה, חברת מופת, דמוקרטית, צודקת ונטולת אלימות יימשך ככל הנראה, ולצערנו, עוד הרבה זמן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכינוס ספונטני שערכו חברי מפלגת העבודה ותומכיה בכיכר רבין, בעקבות שחרורו של חגי עמיר מהכלא, אמרה יחימוביץ': "המאבק על חברה נורמלית, הגונה, חברת מופת, דמוקרטית, צודקת ונטולת אלימות יימשך ככל הנראה, ולצערנו, עוד הרבה זמן"

 מאת צבי זינגר

ליד האנדרטה (צילום: רפי מיכאלי)
"שחרורו של חגי עמיר מעורר חלחלה". ניצבים ליד האנדרטה (צילום: רפי מיכאלי)

"המחזה של הסייען לרצח רבין יוצא מהכלא, מסמן 'וי' ואומר שאינו מתחרט על מעשיו, הוא מעשה שמעורר פלצות וגועל, והוא מסמן יותר מכל שהמאבק על חיים דמוקרטיים והגונים כאן מדינה לא הסתיימו, ושאותם קינים אפלים ואלימים שמבקשים לפגוע בנפש אדם, לפגוע בראש ממשלה, לפגוע בדמוקרטיה – ממשיכים לפעפע ולסכן את החברה הישראלית".

כך אמרה יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בכינוס ספונטני שערכו אתמול (יום ו') אחר הצהריים, חברי מפלגת העבודה ותומכיה, בכיכר רבין, ליד האנדרטה, בתגובה על שחרורו של חגי עמיר מהכלא ודבריו כי אינו מתחרט על מעשיו.

"התכנסנו כאן אנשים רבים שמוקירים את זכרו של רבין, כדי להגיד שהמאבק על חברה נורמלית, הגונה, חברת מופת, דמוקרטית, צודקת ונטולת אלימות יימשך ככל הנראה, ולצערנו, עוד הרבה זמן", אמרה יחימוביץ'. "אנו מוקיעים ומקיאים מקרבנו את האחים הרוצחים ובכוחות משותפים של מאבק על הדמוקרטיה ועל פניה היפים והשפויים של מדינת ישראל נביס אותם ואת דומיהם. היום אנו מצדיעים ליצחק רבין ומורשתו, מורשת שידעה לשלב שלום, ביטחון, דאגה עמוקה לחברה הישראלית ותרומה בלתי פוסקת לה".

יחימוביץ הזכירה בדבריה את דמותו של רבין כגנרל, ציוני, איש צבא ושלום שהחברה הישראלית הייתה בראש מעייניו.

הנוער העובד והלומד מצטרף למחאה ליד אנדרטת רבין (צילום:רפי מיכאלי)
הנוער העובד והלומד. לא נשכח (צילום:רפי מיכאלי)

יחד עם ח"כ יחימוביץ' הגיעו גם חברי הכנסת יצחק הרצוג, אבישי ברוורמן, עמיר פרץ, ודניאל בן סימון וכן חברי המשמרת הצעירה, חברי ה-4 בנובמבר, חברי תנועת הנוער העובד והלומד ודרור יצחק ואזרחים רבים שהגיעו לכיכר לזכור את יצחק רבין ולהביע סלידה השותף לרצח.

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "שחרורו של חגי עמיר מעורר חלחלה. הוא פותח פצעים עמוקים מאוד לאזרחי המדינה על הטראומה הנוראה של רצח רבין. הוא מזכיר לכולנו כי יש כוחות אפלים בתוך החברה הישראלית שמחפשים לחרב את הדמוקרטיה".

 ח"כ עמיר פרץ: "הציבור צריך לצאת בהמוניו כדי להוקיע את היום השחור הזה. רצח רבין היה הפשע החמור ביותר שבוצע נגד עם ישראל. אין מחילה למי שהיה שותף בו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן