Skip to content

א-זהאר: נחטוף חייל נוסף בהינתן הזדמנות

בריאיון לאתר "א-שרק" הסעודי, שטח מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס ברצועת עזה, את משנתו הפוליטית. מלבד דעותיו בנוגע לפיוס הפנים פלסטיני, יחסי התנועה עם סוריה ומצרים ומצב התנועה בגדה, הצהיר א-זהאר: "לא תהסס לחטוף חייל נוסף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בריאיון לאתר "א-שרק" הסעודי, שטח מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס ברצועת עזה, את משנתו הפוליטית. מלבד דעותיו בנוגע לפיוס הפנים פלסטיני, יחסי התנועה עם סוריה ומצרים ומצב התנועה בגדה, הצהיר א-זהאר: לא נהסס לחטוף חייל נוסף

מאת עידו וולקן

מחמוד א-זהאר
מחמוד א-זהאר

כשבועיים לאחר הבחירות הפנימיות בתנועת חמאס ברצועת עזה, התראיין מחמוד א-זהאר, מבכירי התנועה, לאתר האינטרנט הסעודי "א-שרק". א-זהאר דן בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל, וטען כי זוהי תולדה של התחיבויות ישראל במסגרת עסקת שליט, ובראשן סיום המעצר בבידוד.

באשר לאפשרות סיום התהדיאה עם ישראל בעקבות השביתה, השיב א-זהאר כי מדובר ב"החלטה המוטלת לפתחם של כל הפלגים הפלסטיניים". א-זהאר הוסיף כי תנועת חמאס מציבה בראש מעייניה את סוגית האסירים הפלסטינים. "חטיפת שליט הייתה חוליה בשרשרת ארוכה של מאבק בכובש הישראלי" אמר א-זהאר והוסיף: "בהינתן ההזדמנות נחטוף חייל נוסף על-מנת לשחרר את האסירים."

הריאיון נגע גם בסוגיות אחרות ובהן יחסיה של חמאס עם סוריה. בעקבות פרוץ המחאה בסוריה, חלה הידרדרות משמעותית ביחסי חמאס-סוריה שלוותה בשמועות על עזיבת התנועה את דמשק. "אין החלטה פוליטית לעזוב את סוריה" אמר א-זהאר. "אלה שעזבו את סוריה עשו זאת על דעת עצמם."

א-זהאר נשאל גם בנוגע למצבה של חמאס בזירה הפוליטית הפנים-פלסטינית, במיוחד לאור תבוסתה בבחירות למועצות הסטודנטים, שנערכו לאחרונה בגדה המערבית, עובדה המבטאת בראייתו של המראיין ירידה בפופלריות של חמאס בגדה המערבית. א-זהאר טען כי הבחירות אינן משקפות את דעת הרחוב האמיתית, שכן פת"ח, השולטת בגדה, אינה מאפשרת לפעילי חמאס להשתתף בפעילות הפוליטית באופן סדיר.

א-זהאר גינה בריאיון את הניסיונות לחדש את המשא ומתן הפלסטיני-ישראלי, על רקע מכתבו של אבו מאזן לנתניהו. "המשחק הזה נמשך משנת 1992 והרחוב הפלסטיני מאס בו, פת"ח תשלם על כך מחיר ברחוב".

א-זהאר נחשב לאחר ממובילי המחנה הניצי בהנהגת חמאס בכל הנוגע לסוגיות המאבק בישראל והפיוס הפנים-פלסטיני. לאחר הבחירות הפנימיות להנהגת התנועה, התחזקה משמעותית אחיזתו של המחנה המתון במוסדות המנהלים את התנועה, אולם גם א-זהאר נותר בעמדת כוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן