Skip to content

בראד פיט: סערה בכוס יין

הכוכב ההוליוודי יופיע בסרט על-פי רב-המכר של בנג'מין וואלס, The Billionaire’s Vinegar, המספר על אחת משערוריות היין הגדולות של אמריקה. בלעדי ל"מגפון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכוכב ההוליוודי יופיע בסרט על-פי רב-המכר של בנג'מין וואלס, The Billionaire’s Vinegar, המספר על אחת משערוריות היין הגדולות של אמריקה. בלעדי ל"מגפון"

 מאת שי שגב

עטיפת הספר כפי שהיא מוצגת ב"אמזון"

"חומץ המיליארדר", זהו תרגום חופשי לסרט חדש ומדובר, שבו יככב הכוכב ההוליוודי בראד פיט. הסרט מופק על ידי חברת "קולומביה" בשיתוף וויל סמית ("היום השלישי", "גברים בשחור"), שקנה את הזכויות של רב-המכר The Billionaire’s Vinegar, המגולל סיפור שערורייתי סביב פרשת זיופים של בקבוקי יין, שהיו, לכאורה, רכושו של הנשיא השלישי של ארה"ב, תומאס ג'פרסון. הפרשה הלוהטת נמצאת בימים אלה בעיצומו של דיון משפטי.

הבמאי הוא דיוויד קופ, שחתום על שוברי הקופות "פארק היורה", "משימה בלתי אפשרית", "ספיידרמן" ו"מלחמת העולמות". קופ כתב את התסריט ל'גברים בשחור 3", בכיכובו של סמית.

בשנת 1985 החלו אנשים למכור את היינות "שאטו לאפיט 1787", עם חריטה "ThJ", שנמצאו לכאורה, במרתף סודי בפאריז, שם נשמרו משנת 1780 לערך. הטענה, כי בעבר השתייכו לאוספו של נשיא ארה"ב, תומס ג'פרסון ילדה את אחת משערוריות היין הגדולות ביותר.

היינות נמכרו בכריסטי'ס בלונדון תמורת 105,000 פאונד לבקבוק (שיא של כל הזמנים באותה התקופה). איש העסקים האמריקאי, ביל קוץ', רכש ארבעה מהם וביקש להציגם במוזיאון ההיסטורי בבוסטון. אוצר האמנות של המוזיאון סירב לקבלם, בטענה כי אינו מאמין שראשי התיבות שייכות לנשיא. בעקבות זאת תבע קוץ' את מי שמכר לו את היין – עסקן יין גרמני בשם הארדי רודנסטוק, וכן את חברת כריסטי'ס שסייעה במכירה.

פיט בסרטו האחרון שהיה מועמד לאוסקר - "מאניבול"

בשנת 2008 כתב בנג'מין וואלס את הספר המצוין, שהפך לרב מכר בארה"ב ובו תיאר את השתלשלות הפרשה. נכון להיום, אף אחד לא יודע אם הבקבוקים אמיתיים – וכנראה שלא.

במרץ האחרון, פסלה שופטת בית המשפט המחוזי בארה"ב, ברברה ג'ונס, את תביעתו של קוץ' נגד חברת כריסטי'ס, לאחר שזה טען להונאה ולהסתרת מידע. קוץ' החליט לערער, אך בית המשפט לערעורים טרם פסק בעניין. נכנס יין, יצא סוד? עדיין לא.

זו אינה הפעם הראשונה שיין מופיע על גבי מסך הכסף. פינו נואר הפך לנחשק ומרלו לנלעג בקומדיה זוכת האוסקר משנת 2004, "דרכים צדדיות", בכיכובו של פול ג'יאמטי, עיבוד לרומן של רקס פיקט באותו שם.

בשנת 2006, בימאי "גלדיאטור", רידלי סקוט, יחד עם כוכב הסרט, ראסל קרואו, יצרו את הקומדיה הרומנטית בפרובנס, "שנה מופלאה". באותה שנה יצא גם הסרט "יין, סיפור אהבה", דרמה קומית המבוססת על הטעימה העיוורת שנערכה בצרפת בשנת 1976, בכיכובם של אלן ריקמן, בתפקיד כתב יין וסטיבן סופרייר כסוחר יין.

עכשיו כולם מחכים לסרט החדש, שאולי ישפוך אור חדש על הפרשה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן