Skip to content

ניצחון היסטורי להולנד: הסוציאליסטים כבשו את האליזה

17 שנות שלטון של הימין הגוליסטי תמו היום. פרנסואה הולנד נבחר ברוב של 52% מול יריבו המושבע, הנשיא ניקולא סרקוזי, שזכה לתמיכת 48% מהמצביעים בלבד. הנשיא היוצא התקשר למנצח ובירך אותו על ניצחונו מאת: עמית מנדלזון (צרפת) היסטוריה בצרפת: פרנסואה הולנד הוא הנשיא הבא של הרפובליקה, והוא הסוציאליסט הראשון הזוכה בבחירות לנשיאות מאז עשה זאת פרנסואה אחר, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17 שנות שלטון של הימין הגוליסטי תמו היום. פרנסואה הולנד נבחר ברוב של 52% מול יריבו המושבע, הנשיא ניקולא סרקוזי, שזכה לתמיכת 48% מהמצביעים בלבד. הנשיא היוצא התקשר למנצח ובירך אותו על ניצחונו

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

תוצאות הסיבוב השני

היסטוריה בצרפת: פרנסואה הולנד הוא הנשיא הבא של הרפובליקה, והוא הסוציאליסט הראשון הזוכה בבחירות לנשיאות מאז עשה זאת פרנסואה אחר, מיטראן, בשנת 1988.

בימים האחרונים שלפני הבחירות עשה ניקולא סרקוזי פיניש מדהים וצימצם במהירות את הפער בינו לבין הולנד. אבל זה פשוט לא הספיק. בזאת תמה תקופה של 17 שנות שלטון גוליסטי ימני רצוף בצרפת.

עם 82% הצבעה, שהם אחוז גבוה במיוחד ומוכיח עד כמה היו הבחירות הללו קריטיות לצרפתים, אמרו הצרפתים את דברם: לא רוצים יותר שלטון כלכלי ליברלי, לא רוצים צנע, ולא רוצים עוד הטבות לעילית הפיננסית.

זה לא היה פשוט, פרנסואה הולנד איבד הרבה מאוד קולות בדרך, אבל על סרקוזי קמו בין היתר גם מרין לה פן, שהכריזה מייד לאחר הסיבוב הראשון שבכוונתה להשליך לקלפי פתק לבן. לה פן הבינה שתבוסה של סרקוזי רק תחזק אותה לקראת הבחירות הבאות. אחריה הגיע פרנסואה ביירו, עם הצהרת תמיכה אישית בהולנד. בשלב הזה, כל מה שנשאר לסרקוזי הוא לנסות ולשנות משהו בעזרת ניצחון בעימות הטלוויזיוני – ולהתפלל.

למרות העימותים המוצלחים ולמרות שהדביק פער עצום עדיין זה לא הספיק, הצרפתים רואים את חמש שנות שלטונו של סרקוזי ככשלון שהעיב באופן משמעותי על חייהם. הם העדיפו את האופטימיות החברתית של הולנד, למרות חוסר נסיונו בתפקידים ממלכתיים ואת ההבטחות שלקוחות מספר ההדרכה לפוליטיקאי המתחיל, על פני המציאות הקיימת. הצרפתים העדיפו תקווה לחיים טובים יותר על שלטון צנע.

למעשה התוצאות הללו משקפות במדוייק את הסקרים שפורסמו ימים לפני יום הבחירות. יש לציין שלמרות אחוז ההצבעה הגבוה הרי שמדובר בסוף שבוע ארוך ורבים יצאו לחופשה עם גשר והשאירו ייפוי כוח רשמי לחברים להצביע עבורם.

לשבחו של סרקוזי יש לומר, כי התנהג כפי שמצופה ממי שהפסיד. זמן קצר לאחר שפורסמו מדגמי היציאה מהקלפי, כינס סרקוזי את תומכיו, הודה להם על עזרתם ונטל על עצמו את האחריות להפסד. לאחר מכן התקשר הנשיא היוצא אל יריבו המנצח ובירך אותו על הישגו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן