Skip to content

נתניהו בנאום הבחירות בוועידת הליכוד: "נרכיב ממשלה רחבה ככל האפשר"

"לא אתן יד למערכת בחירות של שנה וחצי שתפגע במדינה", הכריז נתניהו בוועידת הליכוד. "עדיף מערכת בחירות קצרה של ארבעה חודשים, שתוכל להחזיר במהרה את היציבות למערכת הפוליטית". הוא גם "עקץ" את יו"ר העבודה ויחימוביץ' לא נשארה חייבת: נתניהו מבין כי העבודה בראשותי היא האיום המשמעותי ביותר על שלטון הליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "לא אתן יד למערכת בחירות של שנה וחצי שתפגע במדינה", הכריז נתניהו בוועידת הליכוד. "עדיף מערכת בחירות קצרה של ארבעה חודשים, שתוכל להחזיר במהרה את היציבות למערכת הפוליטית". הוא גם "עקץ" את יו"ר העבודה ויחימוביץ' לא נשארה חייבת: נתניהו מבין כי העבודה בראשותי היא האיום המשמעותי ביותר על שלטון הליכוד

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הפתיע הערב כאשר הכריז כי הבחירות הבאות תתקיימנה ב-4 בספטמבר. בנאום שנשא בפני באי ועידת הליכוד הסביר נתניהו כי החליט על הקדמת הבחירות, לאחר שראה סימנים לכך שיציבות הממשלה מתערערת.

"מתחילתה של השנה הרביעית של הממשלה ראינו סימנים רבים שהיציבות מתחילה להתערער, וחוסר יציבות פוליטית תמיד מביא לסחטנות ולפופוליזם שפוגעים בביטחון, פוגעים בכלכלה ובחברה", אמר נתניהו.

על קביעת התאריך הקרוב לבחירות אמר ראש הממשלה: "לא אתן יד למערכת בחירות של שנה וחצי שתפגע במדינה. עדיף מערכת בחירות קצרה של ארבעה חודשים, שתוכל להחזיר במהרה את היציבות למערכת הפוליטית".

נתניהו הבטיח: "בעזרת השם נרכיב ממשלה רחבה ככל האפשר ונמשיך להנהיג את מדינת ישראל בעוצמה – כדי להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל לנצח".

בראש הישגי ממשלתו מנה ראש הממשלה את נושא הביטחון: "פגענו בשיטתיות ברבים מאלה שתכננו לפגוע בנו. אנחנו גם יזמנו, וגם הגבנו בנחישות על כל התקפה נגדנו. בעזרת מערכת כיפת ברזל והגדר בדרום וצעדים רבים נוספים, שרק חלקם ידועים, הוכחנו שאנחנו מטפלים בביטחון גם בעוצמה וגם בשיקול דעת. ולא שכחנו – החזרנו בשלום הבית את חיילנו החטוף גלעד שליט". בנושא איראן אמר נתניהו: "הרבה בזכות הפעילות שלנו, העולם מתגייס נגד תוכנית הגרעין האיראנית. לא נרפה מהלחץ עד שהאיום יוסר באמת".

בתחום הכלכלי אמר נתניהו: "החזרנו את כלכלת ישראל לצמיחה, גבוהה מזו של אירופה ושל ארה"ב". נתניהו לא שכח להזכיר את חוק חינוך חינם מגיל 3, שיוחל כבר מסוף אוגוסט ואת הירידה במחירי הדירות עקב האצת הבנייה של דירות חדשות.

נתניהו לא שכח גם לעקוץ את יריביו במפלגות האחרות ובראשם שלי יחימוביץ', יו"ר "העבודה". "מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה בלי ניסיון מדיני, ביטחוני וכלכלי – זה שילוב הכרחי", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת בתגובה: “העובדה שבתוך כל המהומה המתרחשת כעת בוועידת הליכוד, בחר ראש הממשלה נתניהו לתקוף את יו"ר העבודה, מעידה כי נתניהו מבין כי העבודה בראשותי היא האיום המשמעותי ביותר על שלטון הליכוד.

"מפלגת העבודה מברכת על הקדמת הבחירות. אנו קוראים תיגר על ההנחה השגויה כי דין שלטון נתניהו להימשך, ומטרתנו היא להחליפו. זו משימה מורכבת אך אפשרית. הבחירות יהיו על סדר יום חברתי כלכלי, והציבור יבחר בין שתי דרכים: הקפיטליזם הקיצוני  של נתניהו אשר מעמיק באופן מסוכן את הפערים בין עוני לעושר  ומפרק את מעמד הביניים, או הדרך הסוציאל-דמוקרטית של כלכלה הוגנת וחברה צודקת. אנו ערוכים לבחירות יותר מתמיד ומפלגת העבודה מלאת אנרגיה והתחדשות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן