Skip to content

הוט ויס יזכו להקלות ויידרשו להשקיע בקולנוע ישראלי

המועצה לשידורי כבלים ולוויין שוקלת לחייב את זכייני הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס להשקיע חמישה מיליון שקלים בהפקות קולנוע ישראליות. זאת, במגמה לעודד יצירה ישראלית מאת אורה עריף כץ במסגרת תיקונים שהחליטה המועצה להחיל, הועלה הצורך להתאים את כללי המועצה לדרישות ולצרכים המשתנים של תעשיית הטלוויזיה, לעודד את הרחבת מגוון התכנים המוצגים, ולאפשר לחברות הכבלים והלווין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצה לשידורי כבלים ולוויין שוקלת לחייב את זכייני הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס להשקיע חמישה מיליון שקלים בהפקות קולנוע ישראליות. זאת, במגמה לעודד יצירה ישראלית

מאת אורה עריף כץ

במסגרת תיקונים שהחליטה המועצה להחיל, הועלה הצורך להתאים את כללי המועצה לדרישות ולצרכים המשתנים של תעשיית הטלוויזיה, לעודד את הרחבת מגוון התכנים המוצגים, ולאפשר לחברות הכבלים והלווין להמשיך ולפתח יצירות מקור איכותיות.

בישיבתה האחרונה קבעה המועצה כי יש להכיר בהשקעה של אחוז אחד בפיתוח תסריטים מסוגה מורכבת, תוך ביטול התנאי שחייב השקעה של חצי אחוז נוסף בפיתוח סרטי תעודה מורכבים. תיקון זה עשוי, להערכת המועצה, לעודד יוצרים חדשים שיתרמו ויעשירו את מגוון התכנים שמוצגים על מסך הטלוויזיה.

המועצה אף החליטה להגמיש את פריסת חובות ההשקעה במגמה לאפשר הפקה של סדרה שנתית תוך הטלת מגבלה לסיום הפקתה תוך שנה.

בהחלטתה השלישית בחרה המועצה לפרסם שימוע ובו היא שוקלת לחייב את חברות הוט ויס בהשקעה כוללת של למעלה מחמישה מיליון ₪ בסרטי קולנוע ישראלים, וזאת כחלק ממחויבות בעלי הרישיון להשקעה בהפקות מקור ישראליות. המועצה סבורה כי תעשיית הקולנוע הינה תעשייה משלימה לתעשיית הטלוויזיה, וכי קביעת חובת השקעה בסרטי קולנוע ישראליים, כחלק מחובת ההשקעה בסוגה מורכבת, תספק תעסוקה ליוצרים רבים ומגוונים, שהכשרתם המקצועית תתרום גם לתעשיית הטלוויזיה. ההצעה כוללת מנגנון שיחייב פריסה של ההשקעה בסרטי קולנוע על פני מספר גורמי הפקה, לצורך מתן תמיכה במגוון רחב של יוצרים. סכום ההשקעה הכולל להוט ויס מוערך בכ חמישה מיליון ₪ בסה"כ. ההחלטה בעניין זה  תתקבל במועצה בעוד כשבועיים, לאחר שהמועצה תשמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים לעניין זה.

 

 

יו"ר המועצה ניצן חן: "המועצה סבורה כי תעשיית הקולנוע הינה תעשייה משלימה לתעשיית הטלוויזיה, וכי יש מקום לשקול לחייב את חברות הכבלים והלווין, להשקיע סכום מסויים בסרטי  קולנוע ישראלים, כחלק מחובת ההשקעה שלהן בסוגה מורכבת. המועצה סבורה כי בהשקעה בקולנוע יש כדי לתרום תרומה של ממש, גם אם בעקיפין, ליצירה הטלווזיונית המקורית, לרווחת מנויי הכבלים והלוויין והציבור כולו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן