Skip to content

תשעה עצורים בחשד לרצח ובמעורבות ברצח גבי ויכמן בבאר שבע

כבר בשעות הראשונות לחקירת המשטרה, היו בידיה שמות המעורבים החשודים באירוע, אך לא מיהרו לבצע מעצרים, כדי שהחקירה הסמויה תחזק את הראיות והחשדות לגבי הזהות והמעורבות של המשתתפים ברצח. היום מוארך מעצרם. דנינו: "זו מלחמה על עתידה של החברה בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר בשעות הראשונות לחקירת המשטרה, היו בידיה שמות המעורבים החשודים באירוע, אך לא מיהרו לבצע מעצרים, כדי שהחקירה הסמויה תחזק את הראיות והחשדות לגבי הזהות והמעורבות של המשתתפים ברצח. היום מוארך מעצרם. דנינו: "זו מלחמה על עתידה של החברה בישראל"

מאת אליק מאור

משטרת ישראל עצרה אתמול (יום ראשון) תשעה צעירים, בהם קטינה בת 16, בחשד למעורבות ברצח גדי ויכמן (36) בבאר שבע. חלקם הובאו לזירת הרצח ושיחזרו, מתחת לבית הנרצח, את האירועים שקדמו לרצח ואת הרצח עצמו. היום מובאים התשעה לבית המשפט השלום בבאר שבע להארכת מעצרם.

כאן נרצח גדי ויכמן. הגינה ליד הבית
כאן נרצח גדי ויכמן. הגינה ליד הבית

מפקד משטרת הנגב, תנ"צ פרץ עמר, אמר כי "כבר בשעות הראשונות לחקירת המשטרה היו בידיה שמות המעורבים החשודים באירוע". הוא הסביר, כי המשטרה לא מיהרה לבצע מעצרים, על מנת שהחקירה הסמויה תחזק את הראיות והחשדות לגבי זהות ומעורבות המשתתפים ברצח. "הדברים התגבשו במהלך השעות שחלפו," אמר עמר, "עכשיו הם נעצרו בתום עבודה קשה ומקצועית".

עמר הוסיף, כי תשעת העצורים מעורבים במידה כזו או אחרת בפרשה. חמישה מהם, כולל הנערה עצמה, היו באירוע בעת שקרה. השאר, בני משפחה או חברים, נחשדים שסייעו להם להסתתר או להעלים או לטשטש ראיות.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, התייחס אתמול לפרשת הרצח, בכנס ראשי ערים בינלאומי שנערך בירושלים, ואמר כי המקרה הטראגי והמזעזע מדגיש את הצורך בכך, שהביטחון האישי של אזרחי המדינה יקבל את המקום הראוי לו בסדר היום הלאומי.

"זו מלחמה על עתידה של החברה בישראל," אמר דנינו, "אפשר להשוות את זה לכל מלחמה אחרת שהמדינה מנהלת והיא חשובה בעיני לא פחות. במלחמה, כמו במלחמה, כולנו צריכים להירתם  לה כדי למגר את נגע האלימות מתוכנו. הזילות בחי  אדם אין לה מקום בחברה שומרת חוק וסדר. יש להילחם  במעורבים במלחמת חורמה". דנינו ציין גם שהמשטרה תעשה הכול על מנת שאירועי הרצח לא יישנו.

ויכמן הובא למנוחות אתמול אחר הצהריים בבית העלמין החדש בבאר שבע. בין מאות בני האדם שהגיעו ללוותו למנוחתו האחרונה, היה גם רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע. חלק מחבריו זעקו הטיחו האשמות במדינה. הם הושתקו על ידי חבריהם. אשתו, מיכל, מיררה בבכי על קברו וסירבה להאמין שאכן בעלה איננו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן