Skip to content

זעם על החלטת בג"ץ לפינוי גבעת האולפנה. תביעה לחקיקה עוקפת בג"ץ

"אין מנוס מלנקוט מהלך של חקיקה כדי להסדיר בתי קבע שדייריהם מתגוררים בהם כבר מספר שנים לאחר שקיבלו לכך היתר מהמדינה", אומרת השרה לימור לבנת. ח"כ דני דנון: "החלטת בג"ץ הנוכחית היא בדיוק הסיבה שיש צורך בחוקים עוקפי בג"ץ. נבחרי הציבור, וממשלת הליכוד בראשם, הם אלו שיכריעו בנושאים ערכיים מהותיים ולא בית משפט שאינו מייצג את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין מנוס מלנקוט מהלך של חקיקה כדי להסדיר בתי קבע שדייריהם מתגוררים בהם כבר מספר שנים לאחר שקיבלו לכך היתר מהמדינה", אומרת השרה לימור לבנת. ח"כ דני דנון: "החלטת בג"ץ הנוכחית היא בדיוק הסיבה שיש צורך בחוקים עוקפי בג"ץ. נבחרי הציבור, וממשלת הליכוד בראשם, הם אלו שיכריעו בנושאים ערכיים מהותיים ולא בית משפט שאינו מייצג את רצון העם אלא את דעותיו האישיות" 

מאת צבי זינגר

סערה במערכת הפוליטית בעקבות פסיקת בג"ץ, כי יש לפנות את חמשת הבניינים בשכונת האולפנה בבית אל, עד ה-1 ביולי. בעקבות הפסיקה, שבה דחה בג"ץ חד משמעית את בקשת המדינה, יוזמים שרים וח"כים בימין חקיקת בזק שתעקוף את בג"ץ ותשאיר את שכונת האולפנה על כנה.

שר האוצר יובל שטייניץ, שר החינוך גדעון סער, שר התחבורה ישראל כץ והשרה לימור לבנת היו בין הראשונים לדרוש חקיקת בזק שתעקוף את פסיקת בג"ץ: "לנוכח החלטת בית המשפט, במקרה זה כמו גם במקרה מגרון, נראה שאין מנוס מלנקוט מהלך של חקיקה כדי להסדיר בתי קבע שדייריהם מתגוררים בהם כבר מספר שנים לאחר שקיבלו לכך היתר מהמדינה", אמרה השרה לימור לבנת. "זוהי חובתה המוסרית של המדינה לגלות עכשיו אחריות כלפי אותם תושבים שהתיישבו בשכונה בעידודה ובשליחותה". גם השר סער קרא לשקול אפשרות חקיקה שתמנע את הריסת בתי השכונה, ואמר כי "פסיקת בג"ץ אינה צודקת".

גם ח"כ דני דנון קרא להעביר חקיקת בזק ממשלתית עוקפת בג"ץ להכשרת השכונה. לדבריו, "החלטת בג"ץ הנוכחית היא בדיוק הסיבה שיש צורך בחוקים עוקפי בג"ץ. נבחרי הציבור, וממשלת הליכוד בראשם, הם אלו שיכריעו בנושאים ערכיים מהותיים ולא בית משפט שאינו מייצג את רצון העם אלא את דעותיו האישיות – שכונת האולפנה לא תפונה".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), שהוא תושב בית אל בעצמו, אמר מעל הדוכן בכנסת: "תושבי השכונה שמים מבטחם בהבטחתו של ראש הממשלה להסדיר את 9,000 יחידות הדיור בחקיקה, ובראשן את שכונת האולפנה. רה"מ כבר הודיע שמדובר בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. בג"ץ למעשה הודיע לממשלה שעליה לקבל החלטה ברורה של הסדרה ולהפסיק לגמגם".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטה. "ברור כעת לכל כי ראש הממשלה כשל באופן נחרץ בהגנה על ההתיישבות", אמר ח"כ אריאל. "מדובר בפלונטר אותו הוא יצר, והוא יכול היה להסדיר אותו על ידי העברת חוק ההסדרה אותו הוא עוצר בגופו ממש. אנחנו דורשים מראש הממשלה להביא חוק הסדרה ממשלתי עוד בפגרה הנוכחית".

יו"ר סיעת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אף הודיע כי יחל לתאם עם ראשי סיעות הקואליציה מהלך לדחיית פיזור הכנסת כדי שניתן יהיה לחוקק את החוק שימנע את פינוי השכונה.

ח"כ מיכאל בן ארי תקף את בג"ץ: "השופטים החליטו להבעיר את מערכת הבחירות ולהצית אש. האובססיה של בג"ץ להרס וחורבן של בתי יהודים (ורק כלפיהם) תעלה בדם".

יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין, אמר: ״התעקשות בג״ץ להרוס בתי יהודים מבלי לתת למדינה אפילו שהות לשקול את עמדתה היא שיא של אטימות וחוסר צדק. הריסת חמישה בניינים שבנתה המדינה ובהם 160 ילדים היא עוול אנושי ומוסרי שהשלכותיו חמורות ביותר. על ממשלת ישראל לעשות כעת הכל כדי להגן על התושבים אותם שלחה בסמכות וברשות להתגורר במקום״.

מנגד, במפלגות השמאל קראו לממשלה לכבד את פסיקת בג"ץ. במפלגת העבודה אומרים כי בית המשפט העליון קבע באופן ברור ונחרץ שיש לשים קץ להתחמקויות של הממשלה מביצוע התחייבויותיה. לדבריהם, אין תחליף לכיבוד החוק ושלטון החוק, וכל תעלול פוליטי לא יועיל. יש למלא את צו בית המשפט ולא לעסוק בתרגילים והסברים מפותלים שמנסים לעקוף אותו.

ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, אמרה על ההחלטה: "טוב מאוד שבג"ץ דחה את הבקשה השערורייתית של הממשלה לבטל את פסק הדין לפינוי שכונת האולפנה. אין מה לשמוח על כך שאנשים יצטרכו להיות מפונים מבתיהם, אבל יש צדק פואטי בכך שנתניהו, שרק אתמול הושפל על ידי המתנחלים במרכז הליכוד ונכנע להם בכל הזדמנות, הוא זה שיאלץ לפנות בתי מתנחלים שנבנו על קרקע פרטית, ועוד תוך כדי מערכת הבחירות". גלאון גם קראה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להתפטר, בעקבות "הכישלון המוסרי והמקצועי בתיק האולפנה".

ח"כ אחמד טיבי, שביקש להיות בין המשיבים בבג"ץ, בירך על ההחלטה והביע תקווה כי הממשלה תכבד את ההחלטה. "בג"ץ סירב לבקשה ההזויה של הממשלה, ולדריסה ברוטאלית של החוק", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן