Skip to content

הנחיות מד"א לבטיחות בהבערת מדורות וטיפול בנפגעים

מד"א קוראים להורים ולילדים למלא אחר הנחיות הבטיחות של מכבי האש, להרחיק משטח המדורה חומרי בעירה שונים העלולים לפגוע במשתמש ולנקוט באמצעי זהירות כדי לא להשבית את השמחה. הנחיות לעזרה ראשונה וציוד חירום למדורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מד"א קוראים להורים ולילדים למלא אחר הנחיות הבטיחות של מכבי האש, להרחיק משטח המדורה חומרי בעירה שונים העלולים לפגוע במשתמש ולנקוט באמצעי זהירות כדי לא להשבית את השמחה. הנחיות לעזרה ראשונה וציוד חירום למדורה 

מדי שנה עשרות אלפי צעירים ומבוגרים משתתפים במנהג הדלקת המדורות ברחבי הערים השונות. כתוצאה מהדלקת המדורות, מוזעקים צוותי מד"א לאבטח מדורות שיצאו מגדר שליטה ולטפל בילדים שנפגעו באורח קל מכוויות.

צוות מד"א (צילום: מד"א כרמל)
מאבטחים דליקה בל"ג בעומר. צוות מד"א (צילום: מד"א כרמל)

מד"א יתגבר את כמות האמבולנסים הפעילים מערב ל"ג בעומר ועד שעות הבוקר המוקדמות כדי לתת מענה מבצעי מהיר לאירועים הרבים המטופלים ע"י צוותי החובשים והפרמדיקים.  מד"א קוראים להורים ולילדים למלא אחר הנחיות הבטיחות של מכבי האש, להרחיק משטח המדורה חומרי בעירה שונים העלולים לפגוע במשתמש ולנקוט באמצעי זהירות כדי לא להשבית את שמחת החג.

המלצות מד"א לטיפול ראשוני בפצועים עד להגעת צוותי מד"א:

1. אם אש אחזה בבגדיו של אדם, יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בעפר או לכבות את האש במים רבים. אפשר גם להחניק את האש על ידי כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה, או במגבת גדולה, כאשר ראש הנפגע נשאר חשוף.

2. אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו באזור הכוויה. במקרה של כוויה באזור מוגבל בגוף, יש לקרר מיד במים או להניח רטיות קרות ולחות (רצוי סטריליות) על הכוויה. אפשר להשתמש גם בממחטות בד או בגד.

3. אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור.

4. אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים אחרים.

5. במקרה של חדירת גץ לעין, מומלץ לשטוף את העין היטב עם הרבה מים קרים.

מד"א ממליץ לכלול ציוד חירום במדורה: שני בקבוקי ליטר וחצי של מים. לצורך שתייה ולמקרה של כיבוי חירום. תיק עזרה ראשונה תקני של מד"א. תכשירים למריחה למניעת עקיצות של יתושים. תכשירים לטיפול במקרים של כוויות. שמיכה, שתשמש גם לישיבה וגם לכיבוי מהיר אם חלילה אדם נשרף.

מנהל מד"א כרמל, תמ"ג שמעון ביטון קורא לציבור הרחב לפעול בהתאם להנחיות מד"א ולמזער את הפגיעות האפשריות. "בגלל חוסר זהירות בשימוש בחומרי בערה ובנוזלים דליקים, נפצעים מדי שנה חוגגים רבים, שבידם היה למנוע זאת אילו היו מקפידים למלא אחר ההנחיות. מומלץ למנות אדם בוגר בכל מדורה, אשר יהיה אחראי על הבערת המדורה וירכז מכלים או דליים של מים וידאג לבטיחות במקום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן