Skip to content

חשש מהתפרצות מחלת החצבת בתל-אביב

שבעה חלו בחצבת בשבוע האחרון. ששה תינוקות וגבר בן 22. כל התינוקות טופלו ומטופלים בבית החולים איכילוב. רוב חולי החצבת הם מהגרי עבודה וילדיהם וההדבקה התרחשה כנראה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה חלו בחצבת בשבוע האחרון. ששה תינוקות וגבר בן 22. כל התינוקות טופלו ומטופלים בבית החולים איכילוב. רוב חולי החצבת הם מהגרים וילדיהם וההדבקה התרחשה כנראה בישראל

מאת עמית קרטס בנין

מינואר השנה התגלו 13 מקרי חצבת במחוז ת"א, כך נמסר היום ממשרד הבריאות. 11 מהם בקרב מהגרים וילדיהם. מתוך המקרים הללו, שבעה חלו בשבוע האחרון. ששה תינוקות וגבר בן 22. כל התינוקות טופלו ומטופלים בבית החולים איכילוב.

פריחה על עורו של חולה חצבת (צילום: ויקימדיה)
פריחה על עורו של חולה חצבת (צילום: ויקימדיה)

לשכת הבריאות ת"א, בשיתוף עם אגף רפואה ציבורית של עיריית ת"א, נערכים לחיסון של אלה שבאו במגע עם החולים: חיסון ילדי המהגרים במעונות בהם היו אירועי תחלואה וחיסון הורי הילדים הללו.

לשכת הבריאות נערכת למבצעי חיסון נגד חצבת MMR. משרד הבריאות נתן הנחייה לטיפות החלב, להוריד את גיל חיסון נגד חצבת של כלל ילדי המהגרים לגיל 6 חודשים.

בשל משך ההדבקה הקצר של המחלה, אפשר להניח שהמהגרים נדבקו במחלה בישראל והם היו חשופים לה כי לא חוסנו מפניה. תקופת הדגירה של החצבת נמשכת כ־10 עד 12 ימים – מזמן ההידבקות ועד שסימניה נראים: שיעול, נזלת, גרון כואב, חום ופריחה בצורת כתמים אדומים על פני העור. היא עשויה להיות מסוכנת, בעיקר לתינוקות.

חצבת היא מחלה נפוצה הנגרמת על ידי נגיף מדבק מאוד והיא אחת המחלות הזיהומיות השכיחות בעולם, למרות שיש חיסון יעיל נגד המחלה. בישראל מקבלים ילדים חיסון נגד חצבת בגיל שנה, ובגיל 6 או 7, בבית הספר. בציבור החרדי יש שאינם מחסנים את ילדיהם מסיבות דתיות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן