Skip to content

כסף מנופח מסטרואידים

חשוד להברחה של מאות אלפי כדורים, אמפולות וסטרואידים האסורים ביבוא, בהיקף של מאות אלפי דולרים. שימוש בחומרים אלה עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, הכוללות פגיעות בתפקודי הכבד, בעיות עור והפרעות התנהגותיות כולל הפרעות פסיכוטיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשוד להברחה של מאות אלפי כדורים, אמפולות וסטרואידים האסורים ביבוא, בהיקף של מאות אלפי דולרים. שימוש בחומרים אלה עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, הכוללות פגיעות בתפקודי הכבד, בעיות עור והפרעות התנהגותיות כולל הפרעות פסיכוטיות

מאת עמית קרטס בנין

ביחידת הסמים במכס מרכז מתנהלת זה מספר חודשים חקירה סמויה ומסועפת, בחשד להברחת תרופות וסטרואידים אנבוליים, האסורים ביבוא ושיווק למדינת ישראל. החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה עם היחידה למאבק בפשיעה הפרמצבטית שבמשרד הבריאות.

הסטרואידים שנתפסו (צילום: רשות המסים)
הסטרואידים שנתפסו (צילום: רשות המסים)

השופטת שלומית יעקובוביץ’, בבית משפט השלום בראשון לציון, שחררה אתמול תחת מגבלות את שניר רחמים מפתח תקווה, בגין חשד להברחה של מאות אלפי כדורים, אמפולות, אבקות שונות וסטרואידים אנבוליים שאסור ליבא אותם על פי חוק.

ב-7 במאי 2012 נערכה פעילות משולבת של יחידת סמים מכס מרכז, היחידה למניעת פשע פרמצבטי במשרד הבריאות, בראשות מנהל היחידה הרוקח מיקי אריאלי, יחד עם הרוקח המחוזי, ד"ר רוני ברקוביץ ומשטרת פ"ת, במהלכה בוצע חיפוש בבית החשוד. בחיפוש נמצאו עשרות אלפי כדורים, זריקות ואבקה של סטרואידים אנבוליים, זריקות של טסטוסטרון, וטבליות מסוג methandrostenolone , החשודים כמוברחים וכאסורים ביבוא למדינת ישראל.

יש לציין, כי שימוש בחומרים אלה עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, הכוללות פגיעות בתפקודי כבד המוליכות לצהבת, אי ספיקת כבד, בעיות עור הכוללות אקנה ונשירת שיער, הפרעות התנהגותיות כולל סכנה להפרעות פסיכוטיות פרנואידיות או מניה-דפרסיביות, דיכאון ותוקפנות.

בנוסף נתפס בבית החשוד סכום של 53,000 דולר במזומן. החשוד הובא לחקירה במשרדי היחידה החוקרת.

מהבקשה עולה, כי החשוד הודה בעדותו כי הוא מבצע הזמנות של הטובין נשואי החקירה מספקים שונים בחו"ל, כאשר ההזמנות מבוצעות באמצעות האינטרנט ומסופקות מחו"ל באמצעות משלוחי דואר הרשומים על שמו הפרטי ועל שמות בני משפחה וחברים נוספים. כמו כן הודה, כי הוא מודע לעובדה שיבוא הטובין, נשוא החקירה, אסור ביבוא בצורה מסחרית, אולם בכל זאת ועל אף ידיעתו הוא ביצע את היבוא. עוד הודה, כי הוא משלם ומעביר כסף מזומן במט"ח באמצעות משלוחי דואר.

החשוד הודה כי מקור הכספים המשמשים לפעולת היבוא הינם פרי פעילות כלכלית לא מדווחת לשלטונות המס, הנובעת ממכירות ותקבולים שאינם מדווחים.

החשוד גם הודה כי ברשותו תעודת זהות החשודה כמזויפת, שבאמצעותה אמור היה למשוך כספים עבור אדם אחר. לטענתו, התעודה סופקה לו על ידי אותו אדם ובאישורו, אולם בחר שלא לבצע את משיכת הכספים עבור אותו אדם.

על פי הערכות החשוד, סך המחזור הכספי הקשור לפעילות היבוא, מכירה והפצה של הטובין נשואי החקירה הינו מאות אלפי דולרים בשנה ומדובר במאות אלפי כדורים, אמפולות, אבקות שונות וסטרואידים אנבוליים אסורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן