Skip to content

הרוגים ופצועים בשני פיגועים בעיר דמשק

ארבעים הרוגים, שבעים פצועים והרס על שטח נרחב כתוצאה מהפיגועים בבירה הסורית. אזרחים ששהו באזור באותה העת מספרים על מחזות מזוויעים, גופות חרוכות על האדמה ועשרות רכבים שרופים. גובר החשש מכניסתם של ארגוני טרור כמו אל-קעידה אל התוהו ובוהו בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעים הרוגים, שבעים פצועים והרס על שטח נרחב כתוצאה מהפיגועים בבירה הסורית. אזרחים ששהו באזור באותה העת מספרים על מחזות מזוויעים, גופות חרוכות על האדמה ועשרות רכבים שרופים. גובר החשש מכניסתם של ארגוני טרור כמו אל-קאעדה אל התוהו ובוהו בסוריה

מאת אסף בירון

שני פיצוצים התרחשו היום (ה') בעיר דמשק, וגרמו ליותר מ-50 הרוגים ולכ-170 פצועים, רובם אזרחים. רשת התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה, כי הפיצוצים אירעו בשכונת קזאז, אשר בה שכנה מפקדת המודיעין הסורית שהייתה מעורבת בשלטון הדיכוי של בשאר אסד, במהלך עשרת החודשים האחרונים.

כתב הרשת הסורית ציין, כי "הפיצוצים שהתרחשו בכביש המהיר בדמשק נגרמו על ידי טרוריסטים, כאשר מבוגרים וילדים היו בדרכם לעבודה ולבית הספר".

אזרחים ששהו באזור באותה העת מספרים על מחזות מזוויעים, כגון רכבים שרופים וגופות חרוכות על האדמה. אזרח נוסף טען כי "זוהי עבודתם של הסעודים", כאשר הוא מתייחס לתמיכת הסעודים בצבא המורדים בשלטונו של אסד.

הפיגוע בדמשק
ילדים היו בדרכם לבית הספר. הפיגוע בדמשק

בינתיים, אף ארגון טרור אינו לוקח אחריות על המעשה. יש סברה שזוהי עבודתה של קבוצת טרור המושפעת מאל-קאעדה, אשר לקחה אחריות על פיצוצים קודמים, וגובר החשש מכניסתם של ארגוני טרור אל התוהו ובוהו שמתרחש בסוריה.

ההתקפה מגיעה יום אחרי ההפצצה של שיירת האו"ם בעיר דרעא, אשר פצעה ששה חיילים סורים שליוו את השיירה. מזכיר האו"ם, באן-קי מון, הזהיר את הממשלה הסורית ואת המורדים מ"חלון ההזדמנויות" שנסגר והולך, בנוגע לנסיונות למנוע מלחמת אזרחים במדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן