Skip to content

נתניהו מכנס התייעצות בנושא שכונת האולפנה. גם מופז הוזמן

בהתייעצות שמכנס ראש הממשלה משתתפים בנוסף למופז גם השרים ברק, נאמן, יעלון ובגין. השרים לימור לבנת, ליברמן, שטייניץ, כץ, סער והרשקוביץ וחברי כנסת בליכוד ובקואליציה דורשים חקיקה שתעקוף את פסיקת בג"ץ. נתניהו אמר עד כה, כי הסוגיה מחייבת מחשבה מעמיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהתייעצות שמכנס ראש הממשלה משתתפים בנוסף למופז גם השרים ברק, נאמן, יעלון ובגין. השרים לימור לבנת, ליברמן, שטייניץ, כץ, סער והרשקוביץ וחברי כנסת בליכוד ובקואליציה דורשים חקיקה שתעקוף את פסיקת בג"ץ. נתניהו אמר עד כה, כי הסוגיה מחייבת מחשבה מעמיקה

שכונת האולפנה. (תצלום - מטה שכונת האולפנה)
שכונת האולפנה. (תצלום - מטה שכונת האולפנה)

מאת צבי זינגר

השר הטרי, שאול מופז, ישתתף בהתייעצות מיוחדת שיקיים ראש הממשלה בנושא שכונת האולפנה. עוד ישתתפו שר הביטחון אהוד ברק, שר המשפטים יעקב נאמן, השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון והשר בני בגין. בנוסף לכך ישתתפו בהתייעצות גם היועץ המשפטי לממשלה ונציגי המנהל האזרחי.

כזכור דחה בית המשפט הגבוה לצדק השבוע את בקשת המדינה, לדחות את הריסת חמשת הבתים, שנגדם הוצאו צווי הריסה.

בקרב חלק גדול מהשרים בממשלה קיימת דרישה לחקיקה עוקפת בג"ץ, שתאפשר את המשך קיומם של חמשת הבניינים בשכונה ותסיר מעליהם את איום ההריסה. רק אתמול התבטא שר החוץ אביגדור ליברמן בנושא, כי גורלה של הקואליציה החדשה תלוי, בין השאר, בפינוי גבעת האולפנה. "הטעות היא של המדינה והיא חייבת לקחת אחריות", אמר ליברמן. "אני לא רואה שום דרך אחרת, אלא חקיקה שתסדיר את הנושא".

שלשום התבטא בעניין זה שר האוצר, יובל שטייניץ, שהשתתף בכינוס של מועצת ישע בשכונת האולפנה וקרא לקדם חוק שיסדיר את מעמדה של השכונה. "אם מצב דומה היה מתגלה בכפר סבא או בתל אביב, הממשלה מעולם לא הייתה נותנת יד להריסת המבנים. דין בית אל איננו שונה – אין גבולות להיגיון ולמוסר", אמר שטייניץ.

לפניו הביעו שרים אחרים דרישה לחקיקה שתמנע את פינוי שכונת האולפנה. בין השרים התובעים חקיקה זו: לימור לבנת, גדעון סער, ישראל כץ, דניאל הרשקוביץ – ועוד שרים וחברי כנסת.

נתניהו עצמו נמנע עד עתה מלומר האם הוא תומך בתביעות אלה והשבוע, בתשובה לשאלה במסיבת העיתונאים המשותפת עם מופז, אמר נתניהו רק כי הסוגיה מחייבת מחשבה מעמיקה.

ובנושא אחר: השר שאול מופז ניסה היום להסביר לתומכיו בעמוד הפייסבוק שלו מדוע הצטרף לממשלתו של נתניהו. "יש רגעים שבהם מנהיגות מקבלת החלטות, גם אם הן לכאורה אינן פופולאריות", כתב מופז. "אני לא אדיש לביקורת הנוקבת שהועלתה כאן בעמוד ובאמצעי התקשורת בימים האחרונים, אבל נוצרה כאן הזדמנות היסטורית להוביל מהלכים משמעותיים לטובת הציבור הישראלי. לתפיסת עולמי, היה זה חוסר אחריות לפספס את ההזדמנות הזו. האחריות עלי ועלי בלבד, מבחן התוצאה הוא הקובע – ואני אעמוד בו".

דבריו, כך נראה, לא הרשימו את רוב הגולשים, שהגיבו בדברי ביקורת חריפים ולעיתים גם בוטים. רק מיעוט הגולשים הביע תמיכה בדברי מופז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן