Skip to content

הכנסת החליטה: גרוניס יהיה נשיא בית המשפט העליון

הכנסת, אישרה את חוק גרוניס. כעת, דרכו של אשר גרוניס סלולה לנשיאות בית המשפט העליון. חוק הוועדה למינוי שופטים אושר בוועדת חוקה ומשפט. נתניהו הופתע מאופוזיציה חזקה מבית - השרים מרידור, בגין, איתן, סער, לבנת. חלקם משפטנים. הם מתריעים מפגיעה בהליך דמוקרטי תקין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסת אישרה את חוק גרוניס. כעת, דרכו של אשר גרוניס סלולה לנשיאות בית המשפט העליון. 

כתבת מגפון 

"חוק גרוניס" אושר ברוב של 57 נגד 37 והמשמעות היא כי השופט אשר גרוניס יתפוס את מקומה של דורית בייניש, עם פרישתה בעוד מספר שבועות. גרוניס יכהן בתפקיד נשיא בית המשפט העליון פחות משלוש שנים.  

החוק לכבודו. השופט אשר גרוניס

"חוק גרוניס" קובע כי שופט עליון יוכל להתמנות לנשיא בית המשפט העליון גם אם נותרו לו פחות משלוש שנים לפרישתו מהתפקיד. החוק סלל למעשה את דרכו של השופט אשר גרוניס, אשר כהונתו מסתיימת בימים אלה, לכס הנשיאות. הוא יחליף את הנשיאה היוצאת, דורית בייניש, כבר בחודש הקרוב.

 החוק עבר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. את הצעת החוק יזם ח"כ יעקב כ"ץ מהאיחוד הלאומי, ולדבריו, אישור חוק זה "יחזיר את השליטה לעם" בכל הנוגע להרכב בית המשפט העליון. לחוק קדמו התנגדויות לא מעטות מן האופוזיציה, בעיקר על רקע העובדה שהחוק בא לפתור בעיה פרסונלית של השופט, וקיים חשש כי מערכת החקיקה תהפוך מוטה. עם זאת, ישנה תמימות דעים באשר לכישוריו של כב' השופט גרוניס, ועל היותו ראוי לתפקיד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן