Skip to content

זה כן פוליטי. הכל פוליטי. פוליטי זה לא בהכרח מפלגתי

הם מאמינים בחזירות דורסנית ובהפקרת החלשים. אנחנו מאמינים בשוויון ובהגינות אנושית בסיסית. אז זה פוליטי – הכי פוליטי שיכול להיות. מאת שוקי גלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הם מאמינים בחזירות דורסנית ובהפקרת החלשים. אנחנו מאמינים בשוויון ובהגינות אנושית בסיסית, ובכך שהמדינה צריכה להגן על החלש. אז זה פוליטי – הכי פוליטי שיכול להיות, ומי שאומר אחרת הוא טיפש או נבל. תתמודדו

מאת שוקי גלילי

בלשכת ראש הממשלה יושבים אנשים כבר יומיים וצוחקים. מה זה צוחקים – עושים במכנסיים מרוב צחוק.

היו בוודאי רגעים בעשרת החודשים האחרונים שהם באמת חשבו שהם הולכים הביתה בגלל המחאה. אבל אם אחרי עשרה חודשים יכול אחד המארגנים של אירוע מחאה לעמוד על הבמה ולומר "זה אירוע לא פוליטי", אז ברור ששום סכנה לא נשקפת לשלטון מצד המחאה. הם יכולים להמשיך בשחיתות, בגזירות, בהפרטות מופקרות, בשוד הקופה הציבורית. לכל היותר מחיר הקוטג' ירד השנה עוד קצת.

הפגנה 12.5.2012 (צילמה: שרית פרקול)
ימשיכו לחגוג לנו על התחת? ההפגנה במוצ"ש 12.5 (צילמה: שרית פרקול)

כן, חשוב "להתאחד" או לפחות לדעת לשתף פעולה, ובוודאי שחשוב לדבר גם למי שלא חושב בדיוק כמונו. אבל לומר שהמחאה איננה פוליטית זו אמירה מטופשת ושקרית. אמירה שמשקפת בורות ו/או צביעות. מי שטוען שמחאה חברתית איננה פוליטית, או חושב שתיתכן מחאה ללא ביקורת על השחיתות הפוליטית, או שהוא הוזה, או שאיננו יודע מה פירוש המילה "פוליטיקה" או שהוא חושב שהוא מדבר למטומטמים.

ישנן מפלגות שיושבות היום בקואליציה ושותפות לפשעי הממשלה נגד האזרחים

אם ממש חייבים, אפשר לומר שהמחאה היא פוליטית אך לא מפלגתית, במובן שהיא לא מזדהה באופן גורף עם מפלגה או מפלגות ספציפיות. וגם זה לא מדויק, כי ישנן מפלגות שיושבות היום בקואליציה ושותפות לפשעי הממשלה נגד האזרחים ונגד הדמוקרטיה ושלטון החוק. מי שמתעקש לתמוך בהן – לפי הסקרים האחרונים מדובר לא ב-94 מנדטים אלא קרוב יותר ל-50 – אין לו למי לבוא בטענות ואין לו סיבה למחות.

אדרבא: צריך לומר בקול, שמי שפשע צריך לשלם על כך וללכת הביתה. שאין הבדל בין ביבי לברק ובין מופז לליברמן, ושגם יחימוביץ' שהיא האלטרנטיבה הריאלית היחידה לראשות הממשלה, היא בסך-הכל פוליטיקאית די מלוכלכת, שרק ההשוואה למדמנת הרפש הקואליציונית גורמת לה להיראות נקייה באופן יחסי.

בשבוע שעבר נעשה בכנסת מעשה נבלה, אך זהו רק מהלך אחד. עד לבחירות, מתכננים נתניהו ומופז לשנות את שיטת הבחירה באופן כזה שהמשך שלטונם יהיה מובטח. זוהי לא תיאוריית קונספירציה – זה חלק מההסכם הפומבי של ממשלת האחדות. רק תחשבו מה הם סיכמו ביניהם בעל-פה.

מעשית, ביבי ומופז איחדו בשבוע שעבר את הרשות המחוקקת עם הרשות המבצעת, וזה אחרי תקופה שבה חברי הליכוד ומפלגות הימין עושים הכל כדי לחבל בעצמאותה של הרשות השופטת.

המטרה שלהם, מלבד להחזיק בשלטון בכל מחיר, היא להמשיך לחגוג לנו על התחת – יש 300 מיליארד לחלק כאן, גם ב-2013, וחבל לבזבז משהו מזה עלינו.

והרבה לפני כן, כלכלה וחברה ואופן החלוקה של משאבים, הם נושאים פוליטיים. הם מאמינים בחזירות דורסנית ובהפקרת החלשים. אנחנו מאמינים בשוויון ובהגינות אנושית בסיסית, ובכך שהמדינה צריכה להגן על החלש. אז זה פוליטי – הכי פוליטי שיכול להיות, ומי שאומר אחרת הוא טיפש או נבל. תתמודדו.

1 Comment

  1. זיו
    14 במאי 2012 @ 18:16

    אתמול פרסמתי משהו ברוח הדברים שלך. זה הכל פוליטי ורק פוליטי. זה הכישלון המרכזי של המחאה הראשונה. היעדר אצבע מאשימה וקושרת בין השלטון למחדלים למחאה.
    http://colaholic1972.wordpress.com/2012/05/13/protest2012il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן