Skip to content

רוני בר-און יחליף את שאול מופז כיו"ר ועדת חוץ וביטחון

סיעת קדימה אישרה פה אחד את המינוי. ח"כ בר-און, שהיה מתומכיה המרכזיים של ציפי לבני, בהתמודדות מול מופז, כיהן עד כה כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיעת קדימה אישרה פה אחד את המינוי. ח"כ בר-און, שהיה מתומכיה המרכזיים של ציפי לבני, בהתמודדות מול מופז, כיהן עד כה כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה

 מאת צבי זינגר

יו"ר קדימה, השר שאול מופז, מינה היום (ב') את ח"כ רוני בר-און לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. סיעת קדימה אישרה פה אחד את המינוי. בר-און יחליף בתפקידו בוועדה את השר שאול מופז, לאחר שמונה למשנה לראש הממשלה. בר-און, שהיה מתומכיה המרכזיים של ציפי לבני, בהתמודדות מול מופז, כיהן עד כה כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה.

ח"כ רוני בר-און (צילום: אתר הכנסת)
סגן אלוף במילואים. ח"כ רוני בר-און (צילום: אתר הכנסת)

רוני בר-און (64) נולד בתל אביב להורים ניצולי שואה ולמד בבית הספר צייטלין. את לימודי המשפטים שלו סיים באוניברסיטה העברית בירושלים ועבד כ-20 שנים כעורך דין במגזר הפרטי. במהלך שירות מילואים בצה"ל הגיע לדרגת סגן אלוף ושימש כשופט בבית המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון.

כסטודנט הצטרף בר-און לפעילות בסניף ירושלים של תנועת החרות, ונבחר כחבר מרכז הליכוד. בשנת 2003 נבחר לכנסת ה־16 מטעם הליכוד, וכיהן כיושב ראש ועדת הכנסת. עם הקמת מפלגת קדימה על ידי אריאל שרון בסוף נובמבר 2005, עבר לצדו של שרון ושימש כיו"ר הסיעה החדשה, שנקראה תחילה "אחריות לאומית". ב־18 בינואר 2006 מונה לשר התשתיות הלאומיות ושר המדע והטכנולוגיה.

ב־4 במאי 2006, לאחר הבחירות לכנסת השבע עשרה, עם כינון ממשלת ישראל השלושים ואחת, מונה לשר הפנים ושימש נציג הממשלה בוועדה לבחירת שופטים (יחד עם שר המשפטים). ביולי 2007 חדל החל לכהן כשר האוצר, כשלושה חודשים לאחר שהשר הקודם, אברהם הירשזון, השעה עצמו מהתפקיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן