Skip to content

חרף התנגדות האופוזיציה, ועדת הכנסת ממליצה על אורי אריאל לראשות הוועדה לביקורת המדינה

את ההצעה להמליץ לבחור בח"כ אורי אריאל לראשות ועדת ביקורת המדינה הביא יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין. הדבר עורר זעם בקרב חברי האופוזיציה. "אריאל הוא גורם לעומתי ופועל כסוס טרויאני באופוזיציה", אמר ח"כ עמיר פרץ. "אל תעשו צחוק מהדמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את ההצעה להמליץ לבחור בח"כ אורי אריאל לראשות ועדת ביקורת המדינה הביא יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין. הדבר עורר זעם בקרב חברי האופוזיציה. "אריאל הוא גורם לעומתי ופועל כסוס טרויאני באופוזיציה", אמר ח"כ עמיר פרץ. "אל תעשו צחוק מהדמוקרטיה"

 מאת צבי זינגר

חרף התנגדות רוב חברי האופוזיציה, המליצה ועדת הכנסת ביום ג', לבקשת יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, לבחור בח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ליו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה. הוועדה גם המליצה, פה אחד, לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לבחור בח"כ רוני בר-און לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה.

ח"כ אורי אריאל - סוס טרויאני? (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אורי אריאל - סוס טרויאני? (צילום: אתר הכנסת)

נציגי האופוזיציה התנגדו נחרצות למינוי ח"כ אריאל, בטענה כי אל לה לקואליציה להחליט עבור האופוזיציה, מי יכהן בתפקיד יו"ר הועדה לביקורת המדינה. "אני מעריך מאוד את פעילותו של ח"כ אורי אריאל. אולם  הוא גורם לעומתי ופועל כסוס טרויאני באופוזיציה", אמר ח"כ עמיר פרץ (העבודה). "אם ח"כ ראלב מג'אדלה או ח"כ אחמד טיבי היו החברים היחידים מהאופוזיציה בוועדה לביקורת המדינה, הייתם מרעישים עולמות נגד מינוים לתפקיד יו"ר הוועדה".

פרץ פנה לחברי הוועדה ואמר: "אל תעשו צחוק מהדמוקרטיה. לא יעלה על הדעת שבוועדה לביקורת המדינה יהיה רק נציג אחד לאופוזיציה". ח"כ פרץ פנה לח"כ זאב אלקין ואמר לו "זאב ביער, רוצה לטרוף כל מה שבא מולו. אבל גם זאב שטורף הכל, בסוף הוא שבע. אם הוא לא יפסיק לטרוף, היו ייחנק.  במהלכים שלכם, טרפתם את האופוזיציה. אני מציע שתבחרו את ח"כ אריאל למ"מ יו"ר ולא ליו"ר במינוי של קבע".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר: "המהלך חמור ומסוכן. אולם אני לא מופתע, כיון שזו אינה הפעם הראשונה. בחרתם אותו לנציג הכנסת לוועדה למינוי שופטים. לא במקרה, יו"ר הקואליציה מציג את מועמדותו. אין דחיפות לקיים את ההצבעה היום. התקנון קובע שמינויו של יו"ר הוועדה לביקורת יפקע בתום 14 יום מיום כניסתו לקואליציה ולכן יש עוד שבוע – וזה מספיק זמן להידברות. זה מהלך כוחני ששובר את כל הקווים האדומים בכנסת".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "צורם לי שח"כ אריאל, אף שהינו חבר אופוזיציה, הוא פסול, עקב היותו איש ימין וחובש כיפה. האם איש ימין לא נחשב איש אופוזיציה?"

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) הסכים עם דברי האופוזיציה, כי יש טעם לפגם בכך שרק חבר כנסת אחד מהאופוזיציה חבר בוועדה לביקורת המדינה.

 ח"כ זאב אלקין השיב למבקריו: "אני מביא לוועדה את ההמלצה, מתוקף ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לסיעת קדימה, שהודיעה כי ח"כ רוני בר-און יכהן מטעמה בראשות ועדת החוץ והביטחון.  המינוי נדרש בדחיפות כתוצאה מעזיבתו את ראשות הועדה לביקורת המדינה. כרגע בוועדה לביקורת יש נציג יחיד מהאופוזיציה ורק הוא יכול להתמנות ליו"ר הוועדה. לקואליציה אין שום יומרות לנהל את הוועדה לביקורת המדינה. האופוזיציה נותרה עם נציג אחד בוועדה, כיון שסיעת העבודה ויתרה על מקומה בוועדה לטובת סיעת העצמאות".

אלקין אמר עוד, כי בוועדה המסדרת שהוקמה בתחילת הקואליציה, סיעת הבית היהודי הייתה הסיעה היחידה שביקשה את ראשות הוועדה לביקורת המדינה. אלקין גילה, כי מתנהל מו"מ מול ח"כ יצחק הרצוג במעורבות יו"ר הכנסת, בבקשות האופוזיציה לשנות את התקנון ולבצע חילופי גברי בוועדות.

בתום הדיון החליטה ועדת הכנסת להמליץ לוועדת חוץ וביטחון לבחור בח"כ רוני בר-און לתפקיד יו"ר הוועדה פה אחד. בהמלצה לבחור בח"כ אורי אריאל לתפקיד יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, תמכו 10 חברי כנסת מהקואליציה מול התנגדות ח"כ אילן גלאון ועמיר פרץ. ח"כ עמיר פרץ ביקש לקיים הצבעה חוזרת (רביזיה) על ההחלטה להמליץ על ח"כ אריאל לתפקיד יו"ר הוועדה. ההחלטה אושרה גם בהצבעה החוזרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן