Skip to content

העליון: שידור חי אינטרנטי של משחקי כדורגל ללא היתר הוא הפרת זכויות יוצרים

אתר האינטרנט הישראלי, Livefooty, המאפשר צפייה של משחקי כדורגל בשידור חי דרך האינטרנט, מפר את זכויות היוצרים של הליגה האנגלית בכדורגל. כך פסק בית המשפט העליון בקבלו את ערעור הליגה על החלטת המחוזי לדחות את התביעה. העליון לא התיר לפרסם את זהות בעלי האתר,בהיעדר פתרון חקיקתי ראוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר האינטרנט הישראלי, Livefooty, המאפשר צפייה של משחקי כדורגל בשידור חי דרך האינטרנט, מפר את זכויות היוצרים של הליגה האנגלית בכדורגל. כך פסק בית המשפט העליון בקבלו את ערעור הליגה על החלטת המחוזי לדחות את התביעה. העליון לא התיר לפרסם את זהות בעלי האתר, בהיעדר פתרון חקיקתי ראוי

מאת אורלי ממן

בתביעתה ובערעור טענה הליגה האנגלית, כי אתר האינטרנט הישראלי "Livefooty" מפר את זכויות היוצרים של משחקי הכדורגל שלה, כאשר הוא מאפשר לציבור הגולשים לצפות באירועי ספורט שונים בשידור חי ללא תשלום, בלי שקיים בידו היתר להעברת השידורים. במקביל, ביקשה הליגה לחשוף את זהות מפעיל האתר.

בערעור נטען עוד, כי האתר גורף רווחים שלא כדין וכי האתר הינו אתר מסחרי המייצר הכנסות, בין היתר, על ידי פרסומות של אתרים אחרים המנהלים הימורים על תוצאות משחקים. לעניין הבקשה לחשיפת פרטיו של בעל האתר, טענה הליגה, כי במקרה כגון זה, בו הופרו זכויות יוצרים, ישנו אינטרס לחשוף את פרטי המפר כדי לאכוף את ההפרה וכי אין לבעל אתר זכות קנויה לאנונימיות.

המשנה לנשיא ריבלין והשופט מלצר קיבלו את הערעור בחלקו, בניגוד לדעתו החולקת של השופט הנדל, אשר סבר כי יש לקבל את הערעור במלואו.

לדעת ההרכב, היות שהמשחקים שודרו בשידור חי באתר האינטרנט, בעל האתר הפר את זכויות היוצרים של הליגה, וכי תרומתו להפרה הייתה משמעותית ובאה לידי ביטוי גם בעידוד ושידול הגולשים לקיומה של ההפרה.

כן נקבע, כי השימוש שעשה בעל האתר בשידור משחקי הליגה האנגלית, אותם שידר בשידור חי והזרים אותם לצופים ברחבי העולם, אינו בגדר "שימוש הוגן" ביצירה.

באשר לחשיפת פרטי בעל האתר נקבע, בדעת רוב כאמור, כי למרות שיש טעם להגן על האינטרס של התובע, שקניינו הרוחני נפגע, אי אפשר להורות על חשיפת פרטי בעל האתר בהיעדר פתרון חקיקתי ראוי. השופט ניל הנדל סבר, בדעת מיעוט, כי יש להורות לספקיות האינטרנט לחשוף את זהותו של בעל האתר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן