Skip to content

ליידי גאגא מטלטלת את אינדונזיה

אמרגני המופע של הליידי באינדונזיה נחושים להיאבק על קיומו למרות איסור המשטרה ואיומי הקיצונים המוסלמים לחולל "מהומה" אם תדרוך כף רגלה של "שליחת השטן" על אדמת האומה המוסלמית מאת גרשון גירון גאגא היא הזמרת הפופולארית ביותר בעולם. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם. כששתי האמיתות הללו נפגשות, נוצרת סערה גדולה. וזה בדיוק מה שמתחולל עכשיו במדינת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמרגני המופע של הליידי באינדונזיה נחושים להיאבק על קיומו למרות איסור המשטרה ואיומי הקיצונים המוסלמים לחולל "מהומה" אם תדרוך כף רגלה של "שליחת השטן" על אדמת האומה המוסלמית

מאת גרשון גירון

לידי גאגא -יותר מתחתונים וחזיה
ליידי גאגא - יותר מתחתונים וחזיה

גאגא היא הזמרת הפופולארית ביותר בעולם. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם. כששתי האמיתות הללו נפגשות, נוצרת סערה גדולה. וזה בדיוק מה שמתחולל עכשיו במדינת האיים הגדולה, כאשר מוסלמים רדיקליים מבקשים למנוע את הופעתה של הזמרת בארצם – ואילו מעריציה נאבקים בכל כוחם כדי שההופעה תתקיים.

ליידי גאגא אמורה להופיע באינדונזיה ב-3 ביוני. ההצלחה המסחרית מובטחת: עד כה נמכרו למעלה מ-50,000 כרטיסים למופע. אלא שלמופע קם אויב בדמותה של "חזית מגני האסלאם", שהודיעה כי תחולל מהומה אם ליידי גאגא תורשה להופיע באינדונזיה. אנשי החזרית, פונדמנטליסטים רדיקליים, כינו את הזמרת בתואר הבלתי-מחמיא "שליחת השטן" והסבירו כי התנגדותם נובעת מכך שהשליחה מכסה את מערומיה "בחזייה ותחתונים" בלבד על הבמה.

"אם ליידי גאגא רוצה להופיע כאן, בבקשה. אבל התכוננו למהומה בג'קרטה. אנו מוכנים להיאסר ולהיהרג  — נעשה הכול כדי לבלום זאת", אמר יושב ראש החזית בג'קרטה, חביב סאלים אלאטאס לסוכנות הידיעות הצרפתית.

משטרת אינדונזיה, האחראית להנפקת אישורים לאירועים, טוענת שאינה יכולה להנפיק אישור להופעת הכוכבת בלא המלצה ממשטרת העיר ג'קרטה. זו האחרונה הודיעה שלא תמליץ על מתן היתר מאחר ש"כמה ממנהיגי הקהילה", לרבות "מועצת העולמא הלאומית" (גוף של חכמי דת המוציא פסיקות הלכתיות) הביעו את התנגדותם לקיום המופע.

דובר חברת ההפקה Big Daddy Production, עריף רמאדהוני, אמר כי החברה בוחנת את הסוגיה עם גורמים שונים שהוא סירב לנקוב בשמותיהם. בינתיים, נותרו רבבות מעריצים בחוסר ודאות לגבי התרחש. המעריצים, הידועים בכינויים "מפלצות קטנות", קיבלו לאחרונה ציוץ מחשבון הטוויטר של חברת ההפקות. "מפלצות קטנות, אנא התאזרו בסבלנות. נדאג שתהיו מעודכנים. אנו נאבקים עדיין", צייצה החברה.  

תשעים אחוזים מכלל 240 מיליון אזרחי אינדונזיה מזהים עצמם כמוסלמים, האוכלוסייה המוסלמית הגדולה בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן