Skip to content

ראיתי כתם דם וניקיתי באקונומיקה, רציתי להצית ולא יכולתי

דניאל מעוז ממשיך לטעון שאינו מסוגל לרצוח ומטיל את האשמה ברצח ההורים על אחיו התאום. כשנשאל מדוע ניקה כתמי דם באקונומיקה, ענה: "הרעיון לנקות את ציפורני ההורים שלי אחרי הרצח בא לי מהטלוויזיה. לא תכננתי לנקות את הציפורנים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכול באותו רגע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך החקירה הנגדית במשפט על רצח הוריו, העיד היום דניאל מעוז: "הרעיון לנקות את ציפורני ההורים שלי אחרי הרצח בא לי מהטלוויזיה. תמיד מדברים על זה שם שיש שרידים אחרי מאבק. לא תכננתי לנקות את הציפורנים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכול באותו רגע".

דניאל מעוז, המואשם ברצח הוריו באוגוסט 2011, ונעצר בחשד שרצח אותם לאחר שסירבו לעזור לו להתמודד עם חובות הימורים שצבר, המשיך בעדותו הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדותו החלה לפני יומיים.  

מעוז חזר על הטענה כי אחיו ניר ביצע את הרצח, וסיפר על יום המקרה: "שמעתי את אבי צווח. אחר כך הוא צעק 'נורית, משטרה, נורית'. אחרי זה היו כמה שניות של שקט, ואחרי זה שמעתי את אימא צועקת: 'הוא רוצח אותי".

לדניאל ולאחיו התאום, ניר ישDNA  זהה ועל כך מסתמכת ההגנה בטיעון לחפותו. בעדותו הוא טוען עוד, כי נסע לבית הוריו בליל הרצח מכיוון שחשש לגורלם. החשש נבע משיחה קשה שהייתה לו עם אחיו התאום. לדבריו, הוא שהה זמן מה בביתם ולאחר שהוריו התכוונו ללכת לישון, תכנן לעזוב ונכנס לשירותים, שם שרך את נעליו. מייד או בסמוך לכך שמע רעש מדלת הבית ואז שמע את אחיו, ניר, מדבר בטון עצבני עם אביו שהתעורר משנתו והקשיב בשקט. "תוך שניות שמעתי את אבי צווח וקפאתי על מקומי", הוא העיד, "אני רוצה לזוז ולא מצליח. אני מפחד לזוז ואז שמעתי את הורי צורחים".

מעוז העיד, כי לאחר שחזר לדירה וניקה באקונומיקה, הדליק גם גפרור בדירה על מנת לשרוף כתם דם שעל גופת אביו. הדליק וכיבה, כי היה מזועזע מהסיטואציה כולה.

השופט, צבי סגל, הקשה ושאל: "היו מלא כתמים על גופת אביך. הוא היה מלא בדם. מדוע רק כתם אחד?" מעוז השיב כי הוא מנסה להיזכר, אבל מסכים שזה "הזוי". לשאלות התובע המשטרתי, ששאל אם הוא זוכר שטען שאיננו מסוגל לרצוח וכי הוא לא אלים, ענה: "אני זוכר פעם אחת. זה היה אמיתי. אני לא מסוגל להרוג מישהו, בניגוד לאחי שמסוגל לתת לי אגרופים לפנים".

מעוז ממשיך לטעון שאחיו הוא הרוצח ושעליו להודות: "הוא יכול בשתי מילים לגמור את התיק הזה, כאן באולם או בחוץ". כבר שלשום, בתחילת עדותו, סיפק מעוז תילי תילים של הסברים לכל מני עובדות מוכחות שהובאו בפני בית המשפט. כך לשאלות בדבר חיפושיו בגוגל אחר ביטויים שקשורים ברצח, לפני הרצח או מדוע שטף את סכין הרצח, ומדוע לא הזמין אמבולנס לאחר שנכח ברצח.

השופט צבי סגל התקשה להאמין לדבריו ושאל "אם כך, מדוע השארת את הרצח בלתי מפוענח, כשאחיך מסתובב חופשי?". מעוז טען, כי פחד מאחיו.

.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן