Skip to content

תנועת "ישראל שלי" דורשת לבטל הצגה שעוסקת ברוצח ברוך גולדשטיין ובתומכיו: "תיאטרון החאן מסית נגד הימין והמתנחלים"

תנועת הימין "ישראל שלי", שהוקמה על ידי נפתלי בנט, לשעבר יועצו של נתניהו ומנכ"ל מועצת יש"ע, דורשת לבטל את ההצגה "דוחקי הקץ" של מוטי לרנר: "המחזה הוא כתב הסתה נגד הציבור הדתי, הימני והמתנחלי סביב סיפור הטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה". תיאטרון החאן: "מעולם לא נתקלנו בהתלהמות כה גדולה בתגובה למחזה שטרם נכתב"  מאת ירמי עמיר תיאטרון החאן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת הימין "ישראל שלי", שהוקמה על ידי נפתלי בנט, לשעבר יועצו של נתניהו ומנכ"ל מועצת יש"ע, דורשת לבטל את ההצגה "דוחקי הקץ" של מוטי לרנר: "המחזה הוא כתב הסתה נגד הציבור הדתי, הימני והמתנחלי סביב סיפור הטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה". תיאטרון החאן: "מעולם לא נתקלנו בהתלהמות כה גדולה בתגובה למחזה שטרם נכתב"

 מאת ירמי עמיר

תיאטרון החאן לא יכול היה לצפות ליחסי ציבור טובים יותר. תנועת הימין הקיצוני "ישראל שלי", שהוקמה על ידי נפתלי בנט (בעבר יועצו של נתניהו ומנכ"ל מועצת יש"ע) ואילת שקד, פרסמה היום קריאה לבטל את המחזה החדש של מוטי לרנר, "דוחקי הקץ", שאמור לעלות בעונה הבאה בתיאטרון הירושלמי בבימויו של המנהל האמנותי מיקי גורביץ'.

הכרוז של תנועת "ישראל שלי" שפורסם היום ברשת

וכך נכתב באתר האינטרנט של התנועה, המגדירה את עצמה "לאומית-ציונית", תחת הכותרת "לבטל עכשיו את מחזה ההסתה של תיאטרון החאן":

"חברים, בימים אלה מפרסם תיאטרון החאן את תוכנית המחזות שלו לעונה הקרובה. בין המחזות נמצא 'דוחקי הקץ' – מחזה שכל כולו כתב הסתה נגד הציבור הימני, הדתי והמתנחלי, סביב סיפור הטבח שעשה ברוך גולדשטיין במערת המכפלה לפני 20 שנה. את המחזה המתועב כתב מוטי לרנר, איש שמאל קיצוני שחתום על מסמך ההחרמה של היכל התרבות באריאל. הוא גם העלה את ההצגה 'קסטנר', שמציגה את הצנחנית הגיבורה חנה סנש כמי שרק הזיקה ליהודים. פנו מיד לתיאטרון ודרשו לא להעלות את המחזה של איש השמאל הקיצוני, שמסית נגד דתיים ומתנחלים".

מתנועת "ישראל שלי" נמסר כי מקימי התנועה, נפתלי בנט ואילת שקד, פרשו ממנה לאחרונה לאחר שהחליטו להקים תנועה פוליטית חדשה, שתאחד סביבה ציבור דתי וחילוני הנמצא בהשקפת עולמו ימינה מהליכוד. הקריאה של "ישראל שלי" להתערבות פוליטית בשיקוליו האמנותיים של מוסד תרבותי, זכתה היום לתגובות זועמות מצד אמנים ואנשי תרבות.

"מתקפה מאורגנת". מיקי גורביץ', שיביים את ההצגה. צילום: גדי דגון

אז על מה המהומה? המחזה "דוחקי הקץ" של לרנר עוסק בהקצנה ההולכת ומחריפה בקרב היהדות הדתית לאומית בעיקר בשטחי יהודה ושומרון: מחזאי ירושלמי מגלה שבנו התחפש בפורים לרוצח ברוך גולדשטיין – ובניסיונו להציל את נפש בנו הוא פוגש ברבנים שהפיצו את התורה הדתית והרעיונית, שהשפיעה על גולדשטיין לבצע את הטבח במערת המכפלה.

במהלך מסעו מתברר לאב, שתורה זו מושרשת חזק יותר מכפי שחשב בתחילה והיא משמשת כתשתית להשקפת העולם של קנאי הציבור הדתי-לאומי. לדאבונו הוא נוכח כי תורה זו משתלטת גם על עולמו של בנו – וגורמת לקרע ביניהם שאינו ניתן לאיחוי.

תגובת תיאטרון החאן: "המחזה 'דוחקי הקץ' מאת מוטי לרנר, הנכתב בימים אלה, מיועד לעלות על במת תיאטרון החאן בעונה הבאה, בעוד כשנה. המתקפה המאורגנת על המחזה, שהחלה היום, תמוהה בלשון המעטה, מכיוון שמעולם לא נתקלנו בהתלהמות כה גדולה בתגובה למחזה שטרם נכתב. נשמח לקחת חלק בדיון  ציבורי ענייני, אם יהיה בכך צורך, כשהמחזה יוצג".

2 Comments

  1. יובל
    17 במאי 2012 @ 16:12

    האם יש עורכים לאתר הזה, או שכל החפץ לכתוב, כותב?
    "ישראל שלי" ארגון ימין קיצוני?
    האם מותר לכתוב כתבה מזווית ראייה נוספת, או שהדבר שמור לאנשי שמאל קיצוני בלבד?

    • עמית מנדלזון
      17 במאי 2012 @ 16:35

      מה לעשות ישראל שלי הוא ארגון ימני קיצוני איך שלא תסתכל על זה. וכן מותר לכתוב מזווית ראיה נוספת. אתה מוזמן לכתוב, ולשלוח לעורך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן