Skip to content

הוועד האולימפי דחה בקשת ישראל לדקת דומיה, לזכר 11 נרצחי אולימפיאדת מינכן

40 שנה בדיוק מלאו לטבח בספורטאים הישראליים באולימפיאדת מינכן ב-1972. ישראל ביקשה לציין את האירוע בדקת דומיה, במהלך האולימפיאדה בלונדון - אך נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג, דחה את הבקשה. סגן שר החוץ דני איילון בתגובה: "גישתו של רוג מאכזבת ואנו מקווים כי הצדק והמוסר יביאו לשינוי ההחלטה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

40 שנה בדיוק מלאו לטבח בספורטאים הישראליים באולימפיאדת מינכן ב-1972. ישראל ביקשה לציין את האירוע בדקת דומיה, במהלך האולימפיאדה בלונדון – אך נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג, דחה את הבקשה. סגן שר החוץ דני איילון בתגובה: "גישתו של רוג מאכזבת ואנו מקווים כי הצדק והמוסר יביאו לשינוי ההחלטה"

מאת צבי זינגר

הוועד האולימפי הבינלאומי סירב לבקשת ישראל לקיים דקת דומיה, במהלך המשחקים האולימפיים בלונדון, לזכרם של חברי הנבחרת האולימפית הישראלית, שנרצחו באולימפיאדת מינכן לפני 40 שנה.

דני איילון: "גישה מאכזבת". (צילום: אתר הכנסת)
דני איילון: "גישה מאכזבת". (צילום: אתר הכנסת)

לפני כשלושה שבועות שיגר סגן שר החוץ, דני איילון, מכתב לראש הוועד האולימפי העולמי ובו ביקש בשם מדינת ישראל לקיים את בקשת משפחות הספורטאים הישראלים שנרצחו במינכן – ולקיים את דקת הדומיה  באולימפיאדה הקרובה, שתתקיים הקיץ בלונדון.

"ממשלת ישראל תומכת באופן מלא בנציגיה הרשמיים", נאמר במכתב. "על הוועד האולימפי לפעול באופן גלוי ורשמי כנגד פעולות של שנאה ואי סובלנות ולהנציח באופן ראוי גם את אירועי העבר".

אילון הדגיש במכתבו כי "המשחקים האולימפיים מושתתים על עקרונות השוויון האחווה ועל כן, מן הראוי כי הצדק ההיסטורי ייעשה וכי הוועד האולימפי ימצא לנכון באולימפיאדת לונדון הקרובה, לציין את זכרם של 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו ע"י מחבלים".

עוד נאמר בפנייתו של סגן שר החוץ: "מעשי הרצח נגד הספורטאים הישראלים לא היו רק התקפת טרור בגלל לאום או דת, זו הייתה התקפה על מוסד המשחקים האולימפיים ועל הקהילה הבינלאומית כולה. על כן ישנה החובה המוסרית של הוועד האולימפי הבינ"ל להנציח את הספורטאים באירוע רשמי ומוכר, ולא רק באירוע צדדי."

האנדרטה לזכר הנרצחים במינכן (צילום: Andreas Thum, ויקימדיה)
האנדרטה לזכר הנרצחים במינכן (צילום: Andreas Thum, ויקימדיה)

היום התקבלה תשובתו השלילית של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי,  ז'אק רוג. בתגובה אומר סגן שר החוץ דני איילון: "תשובתו של נשיא הוועד אינה מקובלת, שכן הוא סותר את העקרונות המרכזיים שעל בסיסם מתקיימים המשחקים האולימפיים. דחיית הבקשה, לקיום דקת הדומייה, מנציחה את התחושה בקרב אזרחי ישראל, הספורטאים הישראליים ומשפחות הנרצחים, כי זוהי טרגדיה לאומית בלבד ולא מעשה טרור מכוון נגד העקרונות המרכזיים שעל בסיסם מתקיימים המשחקים האולימפיים".

סגן השר אמר עוד, כי תשובתו של רוג  "היא גישה מאוד מאכזבת ואנו מקווים כי הצדק והמוסר יביאו לשינוי ההחלטה ובכך יועבר מסר לכל הקהילה הבינלאומית כי הלקח נלמד".

איילון העביר את תשובתו של רוג למשפחות הספורטאים ובהן מובילות המאבק: הגב' אנקי שפיצר והגב' אילנה רומנו, וציין כי ישיק בקרוב קמפיין שיוביל לשינוי ההחלטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן