Skip to content

הרשות השניה נגד הקרן החדשה לישראל

קמפיין הקרן החדשה לישראל נגד הדרת נשים ברדיו קול ברמה, עורר את זעמם של חברי מועצת הרשות השניה, שלא רואים בעין יפה את גיוס יהודי ארצות הברית למאבק במתרחש בזירת התקשורת הישראלית. התוצאה: ברשות השנייה מבטיחים למצות את הדין עם הקרן מאת אורה עריף כץ הקרן החדשה לישראל גייסה את תומכיה מיהדות ארצות הברית למאבק מתוקשר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קמפיין הקרן החדשה לישראל נגד הדרת נשים ברדיו קול ברמה, עורר את זעמם של חברי מועצת הרשות השניה, שלא רואים בעין יפה את גיוס יהודי ארצות הברית למאבק במתרחש בזירת התקשורת הישראלית. התוצאה: ברשות השנייה מבטיחים למצות את הדין עם הקרן

מאת אורה עריף כץ

הקרן החדשה לישראל גייסה את תומכיה מיהדות ארצות הברית למאבק מתוקשר שנשען על משלוח אלפי מיילים אישיים לחברי מועצת הרשות השנייה, ובהם מחאה נגד החלטת המועצה לתבוע מתחנת הרדיו החרדית קול ברמה לשדר רק ארבע שעות שבועיות בהגשת נשים, במקום שש שעות כפי שנקבע בתחילה.

הרב עובדיה יוסף: אין מניעה להשמיע קול אישה. ויקימדיה

יו"ר המועצה ד"ר אילן אבישר אמר בתגובה לפעילות זו כי "אין זה ראוי ואף מטריד שארגון ישראלי מגייס תושבי חוץ להתערבות בסוגיות פנימיות של החברה הישראלית. הרשות רואה בחומרה את הטרדת חברי המועצה באמצעות מתקפה אינטרנטית ותבדוק את כל האפשרויות להגנה על החברים ולמיצוי  הדין מול הגורמים שיזמו וביצעו את המתקפה". 

המנכ"לית בפועל של הרשות השניה אילת מצגר אף שיגרה מכתב אל רחל ליאל מנכ"לית הקרן החדשה לישראל, בו קבלה על מתקפת המיילים וטענה כי מדובר במהלך חריג באופן קיצוני מהמקובל בדיונים ציבוריים מסוג זה. הקמפיין היווה, לדבריה, מטרד וגרם הפרעה חמורה לעבודת חברי המועצה.
מצגר ציינה במכתבה כי בשיחה טלפונית עם ליאל נאמר לה כי מדובר בתקלה, ואולם מהתגובות הרשמיות של הקרן ניתן ללמוד כי היא עומדת מאחורי המעשה הנחשב "מקובל במדינות דמוקרטיות".
קראו עוד במגפון על מסכת המאבק נגד הדרת נשים ברדיו קול ברמה ובכלל זה התנגדות השרה לימור לבנת, ועל הטענות של נציגי הרדיו החרדי לפיהן מדובר באפליה נגד חרדים, על התנגדות תחנת הרדיו לתביעת הרבנים הראשיים ועל המאבק העיקש של התחנה נגד השמעת נשים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן