Skip to content

בחריין תוקפת את איראן: "אל תתערבי בעניינינו"

בחריין יוצאת להתקפה: בעקבות הביקורת האיראנית על הצעת האיחוד בין ערב הסעודית ובחריין, התרה שר החוץ הבחרייני באיראנים לא להתערב בענייניה של ארצו ואיים כי "איראן תישא בתוצאותיהן של התערבויות כאלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחריין עולה להתקפה: בעקבות הביקורת האיראנית על הצעת האיחוד בין ערב הסעודית ובחריין, התרה שר החוץ הבחרייני באיראנים לא להתערב בענייניה של ארצו ואיים כי "איראן תישא בתוצאותיהן של התערבויות כאלה"

מאת אסף בירון

שר החוץ הבחרייני, שייח' ח'אלד בן אחמד אאל ח'ליפה (Wikimedia/DVIDS Archive)
איראן מחרחרת מתיחויות עם שכנותיה. שר החוץ הבחרייני, שייח' ח'אלד בן אחמד אאל ח'ליפה (Wikimedia/DVIDS Archive)

בחריין הזהירה אתמול (ה') את איראן שלא להתערב בענייניה הפנימיים, זאת בזמן שהיא מאשרת את תמיכתה בהקמת איחוד בין שש מדינות המפרץ הערביות . שר החוץ הבחרייני, שייח' ח'אלד בן אחמד אאל ח'ליפה, אמר את הדברים בעקבות קריאתה של איראן שלשום לאנשי בחריין להפגין נגד האיחוד המתוכנן עם ערב הסעודית.

"האיחוד הוא יוזמה של המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של המפרץ (GCC)", אמר שר החוץ הבחרייני והוסיף כי בחריין "דוחה התערבות איראנית בענייני הממלכה". השר אמר עוד כי "מעת לעת אנו שומעים טענות איראניות על כך שבחריין היא המחוז הארבעה-עשר של הרפובליקה האסלאמית, ועל כך שאנחנו רוצים לחזור למולדת".

שייח' חאלד האשים את איראן בכך שהיא מחרחרת מתיחויות עם שכנותיה הערביות ואומר כי "ההתערבות הזאת והעמדה האיראנית אינה מכוונת רק נגד בחריין, אלא נגד כל מדינות המפרץ". את דבריו סיים באזהרה ובאיום המופנים לממשלה האיראנית כי הרפובליקה האסלאמית "תישא בתוצאותיהן של התערבויות כאלו".

איראן, מצידה, לא נשארת חייבת, והגיבה מאוחר יותר אתמול על דבריו של שר החוץ הבחרייני. דובר משרד החוץ האיראני, ראמין מהמאנפּרסת, אמר כי "רעיון האיחוד או הסיפוח של בחריין לערב הסעודית" יגרום ל"היעלמותו" של הארכיפלג הקטן במפרץ הפרסי. מהמאנפּרסת הוסיף כי "נראה שהבעיות הפנימיות בבחריין, כמו הדיכוי שמפעילים מנהיגיה וההתערבות הצבאית בהפגנות לא-אלימות, יצרו מצב בעייתי". הדובר הוסיף עוד כי "אנו ממליצים למנהיגי בחריין לשנות את דרכיהם ולא להחמיר את המצב באמצעות תוכניות אלו".

המועצה האיסלאמית לתיאום התעמולה של איראן, אשר מארגנת הפגנות שמגובות על ידי הממשל, הפצירה באזרחים להפגין ביום שישי נגד מה שכונה על ידיהם "התכנית האמריקנית לספח את בחריין לערב הסעודית". בנוסף, הם קראו להפגין נגד כעסם נגד שלטונם הקלוקל של העומדים בראש המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן