Skip to content

אנונימוס למשטרה: הפסיקו אלימות ומעצרי שווא של אנשי מחאה ותקשורת

הארגון מתריע, בסרטון ביו-טיוב, כי מעתה ידאג לפרסם ברבים, בדרכים משלו, מידע על שוטרים אלימים ועל מעצרי שווא. "את הדין אתם תצטרכו לתת, אם לא למח"ש או לממונים עליכם, אז למשפחות שלכם, לחבריכם, לתקשורת. אנו נדאג לפרסם אתכם היטב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הארגון מתריע, בסרטון ביו-טיוב, כי מעתה ידאג לפרסם ברבים, בדרכים משלו, מידע על שוטרים אלימים ועל מעצרי שווא. "את הדין אתם תצטרכו לתת, אם לא למח"ש או לממונים עליכם, אז למשפחות שלכם, לחבריכם, לתקשורת. אנו נדאג לפרסם אתכם היטב"

מאת אליק מאור

ארגון אנונימוס פרסם אתמול (ליל שישי), הודעת אזהרה למשטרת ישראל. הארגון מתריע על מעצרי שווא לכאורה שמבצעת המשטרה בעת הפגנות מחאה של אנשי המחאה החברתית. בפתח ההודעה, פונה קריין אנונימוס לשוטרי משטרת ישראל, "אשר שכחו את מהות תפקידם, לאלה שחושבים שמדים או תג מציבים אותם מעל לחוק, מעל לשאר בני האדם".

באנונימוס טוענים, כי אמון הציבור במשטרה נמצא בירידה מתמדת ומציבים עובדה זו מול דברי מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, שאמר עם כניסתו לתפקיד, שעל המשטרה לעקור מתוכה כל עשב שוטה ללא פשרות וללא קריצות עין ובשקיפות מלאה מול הציבור אותו משרתת המשטרה. אנונימוס מדגישים את מלות המפכ"ל באותו נאום: "ציבור אשר לו אנו חבים את זכות קיומנו".

נדמה כי מזמן לא מדובר בכמה עשבים שוטים, טוענים בארגון ומוסיפים כי "מדובר בתופעה שפשטה כמעט בכל היחידות והדרגים". לטענתם, תופעה זו מקבלת את הגיבוי של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו). אהרונוביץ', אגב, הנו חבר בשדולה החברתית בכנסת. בארגון טוענים, שבעת ההפגנות במאי השנה ומאז ההפגנה ב-12 במאי, פעילים חברתיים רבים נעצרו והואשמו בעבירות שבינן לבין מה שהתרחש במציאות אין שום קשר. באנונימוס מגיבים גם על פגיעה בתקשורת ובזכות הציבור לדעת ומזכירים את המקרה בו נעצרו עיתונאים (עיתונאי "הארץ" וכתב פלילים לשעבר מ"ידיעות אחרונות") שסיקרו מעצרים, בעת ההפגנה הספונטנית בככר רבין נגד ממשלת האחדות.

אנונימוס טוענים בסרטון, כי ההצעה שהועלתה במשטרה להנפיק תג ייחודי לעיתונאים המסקרים הפגנות היא הזויה ומכוונת לפגיעה בחופש המידע. "במקום לטפל בשורש הבעיה, מציעה המשטרה לגייס לשורותיה את התקשורת, כך שיהיה קל להבין דמו של מי מותר".

הארגון מתריע בפני המשטרה, כי למרות שהוא רואה בשוטרים חלק מהעם ואחים למאבק שאינם אויביו, הוא יפעל בדרכים משלו לפרסום האירועים והמקרים בהם המשטרה פועלת באלימות ועוצרת מפגינים שלא כדין. "אנו נאלץ לפעול בדרכים משלנו", מזהירים בארגון, "את הדין אתם תצטרכו לתת, אם לא למח"ש או לממונים עליכם, אז למשפחות שלכם, לחבריכם, לתקשורת. אנו נדאג לפרסם אתכם היטב".

לסיום מזכירים באנונימוס לשוטרים, שהם אינם אויבי השוטרים. הם נלחמים עבור כל תושבי המדינה על הזכות לחיות, להתפרנס ולהתחנך בכבוד. "אתם חלק מאיתנו", קראו בארגון לשוטרים. "עוד ניפגש ונתחבק כמו אחים. במכולת, ברחוב, בים ובעבודה".

הסרטון של אנונימוס:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן