Skip to content

צעירה בת 20 טבעה בנחל חרמון

הצעירה מעדה במפל של הבניאס, נסחפה בזרם וכפי הנראה הסתבכה בצמחיה ולא הצליחה להיחלץ מהסבך. החבר שהיה עמה הזעיק עזרה, אך היא נמשתה ללא רוח חיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעירה מעדה במפל של הבניאס, נסחפה בזרם וכפי הנראה הסתבכה בצמחיה ולא הצליחה להיחלץ מהסבך.  החבר שהיה עמה הזעיק עזרה, אך היא נמשתה ללא רוח חיים

מאת אליק מאור

צעירה בת 20 ממרכז הארץ, שיצאה לטיול עם חבר בנחל חרמון (הבניאס), סמוך למפגש עם נחל דן ליד קיבוץ שדה נחמיה, נפלה בצהריים ממפל בנחל, נסחפה בזרם ונעלמה מעיני החבר. גם החבר נפל ונסחף ב-100 מטרים בזרימה החזקה של הנחל, אך הצליח להיאחז בסלעים ולהיחלץ.

זרימה חזקה וסבך צמחיה. נחל חרמון (צילום: ויקימדיה)
זרימה חזקה וסבך צמחיה. נחל חרמון (צילום: ויקימדיה)

החבר הזעיק עזרה ומחלצים מיחידת חילוץ גולן מצאו אותה ללא רוח חיים בתוך הסבך, סמוך לקיבוץ, כעבור כ-20 דקות. אנשי מד"א פינו אותה לחדר מיון בקריית שמונה, שם רופא קבע את מותה.

המחלצים מיחידת חילוץ גולן אמרו, כי עומק המים במקום בו טבעה הוא בין מטר וחצי לשניים והצעירה כנראה הסתבכה בתוך הצמחייה ולא הצליחה לעלות על פני המים.

אנשי החילוץ יחד עם שוטרי תחנת קרית שמונה, ניסרו את הענפים וקני הסוף במקום וכך הצליחו לחלץ את גופתה. על חקירת מותה של הצעירה הופקדה תחנת המשטרה בקרית שמונה בראשות מפקד התחנה, סנ"צ יגאל חדד.

לפני כחודש טבע בבריכת המשקפיים שבנחל זוויתן בצפון נער בן 15, פנחס מרקוביץ'. הנער טייל במקום עם בני משפחתו כשמעד ונפל למים. הוא נמשה במצב קשה ומת מאוחר יותר בבית החולים בצפת, לשם פונה במסוק.

יצוין כי כל קיץ נקראת יחידת החילוץ גולן למשימות חילוץ רבות של מטיילים שנקלעים למקומות שנראים בלתי מסוכנים, אך הם צופני סכנה ומהווים מלכודת מוות למי שלא מכיר את תוואי השטח ואת כללי ההתנהגות בו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן