Skip to content

בנגאזי בוחרת מועצה מקומית לראשונה מאז נפילתו של קדאפי

לוב מתחילה לקום מההריסות שהותירה אחריה ההתקוממות רוויית-הדמים נגד משטר קדאפי ומתחילה לקיים חיים דמוקרטיים מסוימים בבחירות המקומיות שנערכו בבנגאזי אתמול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוב מתחילה לקום מההריסות שהותירה אחריה ההתקוממות רוויית-הדמים נגד משטר קדאפי ומתחילה לקיים חיים דמוקרטיים מסוימים בבחירות המקומיות שנערכו בבנגאזי אתמול

מאת יצחק קמחי-זוארץ

תושבי העיר בנגאזי במזרח לוב, העיר שממנה יצאה אות הפתיחה של התקוממות שהפילה את הרודן מועמר קדאפי, הצביעו אתמול (ש') בבחירות למועצה המקומית. מערכת הבחירות הזו היא הראשונה שמתקיימת בעיר מאז לכידתו של הרודן הוותיק והוצאתו להורג לפני שנה.

מערכת הבחירות הזו הייתה גם הראשונה שהתקיימה בבנגאזי מאז 1960, ובכמה מרכזי ההצבעה היתה צפיפות רבה במהלך יום שבת , כך שהם נותרו פתוחים שעה נוספת כדי לענות על העומס של המצביעים.

סוכנות הידיעות AP מסרה כי למעלה מ-400 מועמדים העמידו עצמם לבחירה בהתמודודת על 41 מנדטים במועצה המקומית של בנגאזי, העיר השנייה בגודלה בלוב. שועייבּ אידריס, בן ה-27 מהנדס נפט שהתמודד במערכת הבחירות אמר לסוכנות "אני מקווה לבחירות תקינות, כי לתושבי בנגאזי מגיע לחיות חיים טובים אחרי מה שהם עברו ולאחר הקורבנות ששילמו כדי להגיע לנקודה הזו", אמר

במיסראתה, העיר השלישית בגודלה בלוב, נערכו בחירות למועצה המקומית כבר בחודש פברואר, במקביל לכמה ערים קטנות יותר. הבחירות לאסיפה הלאומית הלובית (הפרלמנט המקומי; יק"ז) מתוכננים לחודש יוני הקרוב.

מאז הדחתו של קדאפי, נאבקה הממשלה החדשה בטריפולי להטיל את מרותה ברחבי הארץ כדי לזכות באמונם של האזרחים. עיקר מאמציה מושקעים במחוזות המזרחיים של לוב, שבהם פועלים מנהיגים שבטיים וחברי מיליציות מזוינות לשעבר שהתאגדו מחודש מרץ השנה והקימו אזור עצמאי-למחצה בשם "אל-ברקא". שאיפתם של הללו היא להקים באזור זה פרלמנט מקומי, כוח שיטור ומערכת משפט וכן לקבוע את בירתו בעיר בנגאזי.

מנהיגי התנועה הזו קראו לתושבי מזרח המדינה להחרים את הבחירות הקרובות לפרלמנט הלובי. תוכנית זו ממחישה את  סבירותה של האפשרות כי לוב תתפרק לתתי-אזורים נפרדיים שינהלו את ענייניהם בנפרד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן