Skip to content

משחקי החתול ועכבר: אחת אפס לטובת עיתונאי YNET

  תביעה משפטית אחת של ארגון העיתונאים החדש ועוד איום בתביעה, נחתמו היום בהקמת ועד עובדים באתר האינטרנט העיתונאי השני בתפוצתו בישראל YNET. ניתן לראות מהלך זה כמפנה היסטורי במעמד העיתונאים, ולו בשל העובדה שההתנגדות הנחרצת של הנהלת האתר להקמת הועד נחלה כשלון מאת אורה עריף כץ הערות של בית המשפט, לפיהן ניסתה הנהלת האתר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

תביעה משפטית אחת של ארגון העיתונאים החדש ועוד איום בתביעה, נחתמו היום בהקמת ועד עובדים באתר האינטרנט העיתונאי השני בתפוצתו בישראל YNET. ניתן לראות מהלך זה כמפנה היסטורי במעמד העיתונאים, ולו בשל העובדה שההתנגדות הנחרצת של הנהלת האתר להקמת הועד נחלה כשלון

מאת אורה עריף כץ

הערות של בית המשפט, לפיהן ניסתה הנהלת האתר מבית ידיעות אחרונות למנוע התאגדות של עובדיה על ידי פיטורים של מובילי ההתארגנות, הובילו היום למהלך של הקמת ועד עובדים באתר.

ארגון העיתונאים שיגר להנהלת YNET מכתב ובו הוא מודיע על הקמת הועד ועל היותו הארגון היציג של עובדיו. בארגון הביעו תקווה כי המהלך יאפשר את ביסוס מעמדם של העיתונאים העובדים במערכת האתר.

כמו כן, נשמעה מארגון העיתונאים נימת פיוס: "אנו תקווה שנוכל להשאיר מאחורינו את אירועי העבר ולכונן במערכת יחסים בריאים של שיתוף פעולה בין הוועד לבין ההנהלה".

ועד העיתונאים בYNET הוא השנים- עשר במספר והוא מצטרף לועדים שהוקמו בחודשים האחרונים בחדשות 10, חדשות 2, גלובס, מעריב, ובארבע מתוך חמש החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים, וכן בטיים אאוט, רדיו קול חי ומוטו תקשורת.

ארגון העיתונאים: "לאחר תהליך לא פשוט בו נאלצנו להתמודד מול ההנהלה, אפילו בבית המשפט, אנו גאים להכריז על הקמתו של ועד ב YNET. אנו מאחלים לועד החדש הצלחה. עיתונות עצמאית וחזקה  לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים. עיתונאים חזקים, מוגנים ומיוצגים הם בסיס של עיתונות חופשית ואמיצה".

עד היום הצטרפו לארגון העיתונאים למעלה מ 1,300 חברים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן