Skip to content

נתניהו: "ירושלים לא תחולק"; פרס: "ירושלים מצפה לשלום"

ראש הממשלה ונשיא המדינה דיברו באותו הטקס, בגבעת התחמושת, לרגל יום ירושלים - אך הדגשים שבדבריהם העידו על הפער שבין שני האישים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה ונשיא המדינה דיברו באותו הטקס, בגבעת התחמושת, לרגל יום ירושלים – אך הדגשים שבדבריהם העידו על הפער שבין שני האישים

מאת צבי זינגר

"ישראל ללא ירושלים היא כמו גוף ללא לב. ועל גבעה זו, לפני 45 שנים, חזר הלב לפעום מחדש ובמלוא עוצמתו", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס הממלכתי של יום ירושלים, שנערך הערב בגבעת התחמושת.

ציור של ירושלים בדף הפייסבוק של נתניהו (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

"עכשיו ישנם אלה שמאמינים, שאם רק נחלק את ירושלים – והמשמעות היא בסופו של דבר לוותר על הר הבית – הם מאמינים שיהיה לנו שלום. הם מאמינים כך, אבל הם טועים", אמר נתניהו. "אומה שמוכנה להקריב את זהותה רק תשכנע את אויביה שהיא נעדרת כוח ורצון להילחם על דבר כלשהו. שלום בר קיימא עושים רק עם אומה חזקה".

נתניהו הדגיש: "העיר המחולקת הפכה לשלמה, וכך היא תישאר. נמשיך לבנות את ירושלים. נמשיך לפתח את בירתנו, ונמשיך להבטיח שאורה הזהוב ימשיך להאיר את עתיד עמנו ויפיץ אור יקרות לעולם כולו, אורה של ירושלים".

ונשיא המדינה, שמעון פרס, דווקא הדגיש בדבריו את התקווה לשלום. "ירושלים מצפה לשלום", אמר. "עלינו לעשות הכל כדי לממשו.  הדברים האלה אינם מיוחסים רק לירושלים של מעלה, הם גם מכוונים לירושלים של מטה. הם מחייבים אותנו להתמודד עם מורכבותה. עם שלל אמונותיה, עדותיה ומגוון אוכלוסייתה: יהודים, מוסלמים ונוצרים.  המילה 'שלום' נשמרת בין אותיותיה. ואנו שואפים שהאותיות יהיו למציאות".

הנשיא ציטט מספר ישעיהו: "כִּי בֵיתִי, בֵּית-תְּפִלָּה, יִקָּרֵא לְכָל-הָעַמִּים" והוסיף: "אנו נוקיר ונכבד תמיד את תושביה ומבקריה של ירושלים, בני כל הדתות. נכבד את המקומות הקדושים להם ואת זכותם לחופש הדת והפולחן. טרם הגענו לַשלום המצופה. ועדיין ישנם גילויי אלימות, אבל בכל זאת, בכל תולדותיה לא הייתה ירושלים כה גדולה, פתוחה,כה רבגונית, שוקקת בחיי היום יום ומשתוקקת לשלום, כפי שהיא כיום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן