Skip to content

אתגרי הכוח האווירי לנוכח השינויים במזרח התיכון

אתגרי הכוח האוירי לאור השינויים במזרח התיכון. אלה הנושאים שיעסוק הכנס השנתי השמיני לביטחון לאומי במכון פישר שיפתח מחר. את הכנס יפתח פרופ' עוזי ארד בנושא "ישראל – אסטרטגיה רבתית".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלה הנושאים בהם יעסוק הכנס השנתי השמיני לביטחון לאומי במכון פישר, שיפתח מחר. את הכנס יפתח פרופ' עוזי ארד בנושא "ישראל – אסטרטגיה רבתית"

מאת עמי אטינגר

פרופ' עוזי ארד מהמרכז הבינתחומי הרצליה, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של רה"מ וראש המועצה לביטחון לאומי, יפתח מחר את הכנס השנתי השמיני לביטחון לאומי במכון פישר.

הרצאת הפתיחה של פרופ' ארד, שתתקיים לאחר דברי ברכה של תא"ל (מיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר, תעסוק במסגרת הגיאופוליטית: "ישראל – אסטרטגיה רבתי". בהמשך מושב הבוקר, ירצה תא"ל (מיל') אודי דקל, לשעבר רח"ט תכנון אסטרטגי באג"ת בנושא השינויים האסטרטגיים ואתגרי הפעלת הכוח ולאחריו.

שובו של העימות הסימטרי

המושב השני ייפתח בנושא "שובו של העימות הסימטרי". טל ענבר, ראש המרכז לחקר חלל וכטב"ם ממכון פישר ינחה את המושב בו אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש מרכז INSS, לשעבר ראש אמ"ן, יסקור את האתגרים האסטרטגיים והאופרטיביים הקיימים כיום וסטיבן אובריאן, סגן נשיא לענייני פיתוח עסקי בלוקהיד מרטין, יציג את התרומה של מטוס ה-35-F לעימות הסימטרי. בנוסף, יוסי דרוקר, ראש מנהלת אוויר-אוויר והגנה אווירית מרפאל, ישתתף בפאנל וייתן את נקודת מבטו על השפעת טילי אוויר-אוויר מתקדמים בלחימה סימטרית ותומאס ויטינגטון יפרט על מערכות טילי קרקע-אוויר רוסיות מתקדמות.

מבצע Odyssey Dawn בלוב

מושב הצהריים המיוחד של הכנס, בראשותו של תא"ל (במיל') אפרים סגולי, ראש המרכז לחקר הכוח האווירי והעימות האסימטרי, יתמקד במבצע Odyssey Dawn בלוב. תומאס ויטינגטון יבחן את ביצוע הרעיון האסטרטגי והמבצעי של NATO ופרופ' רוברט אוון יפרט את השלכות המבצע על חיל האוויר הישראלי. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, ייתן נקודת מבט רחבה על השינויים הדרמטיים שעבר המזה"ת בתקופה האחרונה.

אתגרים האסטרטגיים והאופרטיביים

מושב הנעילה של הכנס יעסוק בנושא פעולה ביעדים רחוקים ויונחה ע"י אלוף (מיל') גדעון שפר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי, שיווק ופיתוח עסקי באלביט מערכות. אלוף (מיל') איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, ישתתף במושב ויתמקד באתגרים האסטרטגיים והאופרטיביים. סא"ל נמרוד גולן, ראש ענף מסוקים במחלקת האמל"ח בחיל האוויר, יציג את יתרונות ה-V22 למשימות מסוג זה. נקודת מבט נוספת על הנושא תינתן ע"י עופר דורון, מנכ"ל מב"ת חלל, התעשייה האווירית, שיפרט על תרומת החלל למשימות עומק.

ינעל את הכנס ינאם ראש מטה חיל האוויר, תא"ל חגי טופולנסקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן